söndag 24 april 2011

Goda gärningar - balsam för både kropp och själ

Läste en artikel i Expressen om att goda gärningar gör dig starkare, både fysiskt och psykiskt. Då kom jag genast att tänka på den fina filmen "Pay it forward" med den gulliga barnskådisen Haley Joel Osment. En riktig må-bra-film med ett viktigt budskap - gör gott, så blir det gott! Lite Dalai Lama fick vi med här också då.


Men jag tror i alla fall stenhårt på det där med att goda gärningar gör gott både i kropp och själ. Tänk bara på hur mycket bättre man mår när man har varit extra snäll mot någon. Det blir som i filmen, ringar på vattnet. Om jag gör gott, så blir någon annan glad och gör något gott för någon annan osv, osv.

Nej, nu ska jag inte sitta här och skriva. Nu ska jag ut i trädgården och göra goda gärningar för mina stackars rosor som väntar på lite beskärning och koskit.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar