onsdag 25 maj 2011

Kaffe - helt plötsligt nyttigt

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser på Aftonbladet om att kaffe i en ny studie helt plötsligt ska vara supernyttigt. Jo, men det är väl bra att det är nyttigt då, men man vet ju inte vad man ska tro på till slut. Det är tydligen antioxidanterna i kaffet som är den revolutionerande ingrediensen som kan rädda liv.

Själv blir jag bara illamående och skakig när jag dricker för mycket kaffe. Dessutom tar magen stryk. Visserligen är det ju inte så mycket att dricka sex koppar per dag, dvs om man nu räknar kaffekoppar och inte muggar, för då blir det ju helt andra mängder kaffe vi pratar om.

Det är nog med kaffet som med t ex rödvin, att dricker man det i måttliga mängder och med förstånd, så är det nyttigt. Sen finns det ju alltid oönskade bieffekter med allt som är nyttigt, så det ska man ju inte glömma. Nej, ät och drick med måtta så blir det bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men snälla, det har vi ju kunnat läsa om med jämna mellanrum

Lena sa...

Ledsen, Zoega59, om jag inte är lika upplyst som du, men jag har också läst en hel del om att det inte är bra att dricka för mycket kaffe.

Låt oss hoppas att det är nyttigt då i alla fall, så blir alla glada och nöjda. :)

Ma sa...

Jag tror nog på att kaffe skall vara nyttigt. Brukar känna att jag mår bättre av kaffe än utan och att jag har svårt att starta morgonen utan kaffe...

Skicka en kommentar