måndag 15 augusti 2011

Hösten i antåg?

Precis innan jag ska gå ut på min morgonrunda, så ropar Johnny på mig att jag ska titta ut genom fönstret. På grannens tak har det samlats fullt med svalor. De sitter på taket och på TV-antennen. Inte så speciellt vanlig syn.


Jag vet att svalorna brukar samlas i stora svärmar precis innan de flyttar till sydligare breddgrader, men det är ju alldeles för tidigt än, väl? Nog för att det har varit neråt fyra grader en del morgnar nu på slutet, men nu är ju värmen på väg tillbaka igen, väl? Vi får hoppas att det är på grund av alla flygmyror som svalorna har samlats.

Jag känner fortfarande av deppigheten, som har pågått några dagar nu. Inte kul! Jag känner mig bara håglös och orkeslös. Det finns inget som känns kul. Känns bara som om huvudet är fullt med bomull och hjärtat med bly.

Idag var det ju meningen att det skulle regna, så vi hade planerat att göra annat än att måla, men som det verkar nu så blir det inget regn och det är perfekt målarväder. Tjohooo, eller inte! Är väl lika bra att försöka få det överstökat så fort det bara går, så det blir lite ordning på vårt liv.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar