söndag 7 augusti 2011

Regnet det bara öser ner

En del av mig jublar över det regn som nu faller. Det behövs verkligen, för det är så torrt i skog och mark. Ni såg kanske fotot på de förtorkade stackars kantarellerna jag hittade igår. Hela trädgården skriker efter regn, så det är verkligen välkommet ur den aspekten.


Sen finns det en annan del av mig som inte är så glad över regnet. Vi hade ju tänkt att fortsätta med målningen idag, men nu måste vi vänta minst ett dygn innan vi kan komma igång igen. Våra stackars kroppar tackar nog för det här avbrottet i alla fall. Värk i rygg och nacke är bara en av många krämpor, för att inte tala om alla blåmärken efter allt klättrande upp och ner på bord och stegar.

Idag blir det en sån där dag då man kan göra en massa saker, som man annars inte skulle göra. Målandet tar upp all vår tid för närvarande. Även om vi slutar i tid på eftermiddagen, så är vi alldeles för trötta för att göra något annat än att sitta som två soffpotatisar och glo på TV.

Som exempel på vad den här dagen har att bjuda på, så har jag för en stund sen skivat upp en kasslerbit till smörgåsmat. Har legat över mig länge nu, men nu är det gjort och jag har till och med hunnit diska skärmaskinen, som är den tråkiga delen av det hela.

Sen har jag en bytta med nyskördade brytbönor i kylskåpet, som väntar på att bli förvällda innan de åker in i frysen. Skulle jag gå och titta under fiberduken, så finns det nog minst lika mycket till som är klart att skördas. Får se om regnet avtar lite, så ska jag nog gå ut och ta en titt i alla fall. Kan ju vara bra att få med dem också, när jag ändå håller på.


Kanske skulle slå en signal till min käre son idag också för att höra om han lever. Nu var det ett tag sedan vi sågs eller pratade. Jag vet ju att han inte menar något illa med att inte höra av sig, men det skulle ju vara trevligt att höra ifrån honom någon gång i bland i alla fall. Väntar nog ett tag, så att jag inte väcker honom. Ja, det är inte ovanligt att han låter nyvaken när man ringer så här dags!

Här bredvid mig sitter Johnny och gör lite uppdateringar på kosttips.se. Sidan har blivit lite styvmoderligt behandlad ett tag nu, dels pga av målningen, men också för att vi har dragit igång med vår nya sajt om resetips, Bästa stränderna. Trots det, så har det fortsatt att troget droppa in nyanmälningar till vårt nyhetsbrev, så nu är vi uppe i över 400 prenumeranter och har över 200 sidvisningar per dag. Inte illa!

Nähej, om man skulle ta tag i det där med brytbönorna nu då!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar