onsdag 2 maj 2012

Belgienresan på fem röda

Men, vilken fantastisk resa det här har varit! Uj, uj, uj! Nu sitter jag här lite lätt darrig, efter fem dagars ihärdigt partande med störtsköna nya vänner från Ölkultur. Vilka människor!

Vi har hunnit med moules frites, ölmässa, rundvandring på bryggeri, shopping och självklart Bryssels heta nattliv, i de små och trånga gränderna. Jag tror inte att jag ljuger, om jag säger att det här är en av de mest minnesvärda upplevelser jag har fått vara med om.

Jag tänker inte referera hela resan, utan lägger istället ut lite bilder och kommentarer. Håll tillgodo!

Hela gänget, dvs 54 personer, samlades vid Boliner-Munktell, för att göra en gemensam bussrea till Arlanda. Här är det Per-Arne, Anitha och jag, som är förväntansfulla....


Det blev självklart öl och macka i bussen på väg upp till Arlanda. Sen hann vi givetvis med en öl på Arlanda också....


Väl framme i Bryssel, så fick vi en guidad busstur genom den vackra staden. Gröna parker, glittrande kanaler, imponerande parlamentsbyggnader och fantastiska katedraler.

Här har Anki och Anitha hittat baren på hotellet....


En kväll satt vi på en bar, där man förväntades dansa på bordet efter tolvslaget. Där satt de här inhemska byggkillarna, efter en hård dag på jobbet. Det här är vad jag kallar en öl efter jobbet....


Förra året åkte Ölkultur till Erlangen. På den resan träffade Per-Arne en tysk tjej och de har varit ett par sedan dess. I bakgrunden skymtar en annan sköning....


Här är ett smakprov på läckra innergårdar, från den mysiga småstaden Mechelen....


Vi tog tåget dit, för att besöka ett litet gemytligt bryggeri....


Att gå på rundvandring tar på krafterna, så där dagen efter, speciellt om man inte kan få en kall öl att fylla på med....


Måste ju bara få understryka vilken brokig skara besökare vi Ölkulturare är....


Centrala Bryssel bara kryllar av vackra och imponerande byggnader....


Sen fanns det ju annat att vila ögonen på också....


I de små gränderna fanns det mängder av bra och gemytliga matställen. Här sitter Anitha och Anders och njuter....


Leffe Blond blev lite av min favvoöl under resan....


Anitha och jag gjorde en egen liten avstickare och hamnade bl a i den här grönskande parken framför den här vackra katedralen....


Efter flera dagars öldrickande, så kan det smaka väldigt bra med ett glas rött med lite gott till....


Som jag nyligen skrev på Facebook, så hittade jag inte bara våren i Bryssel. Anki tyckte att vi var så söta, att hon var tvungen att krama om oss. Då var det någon, som fick fart på kameran. Ja, jag klagar inte....


Så nu vet ni hur lyckad min Belgienresa blev och då pratar jag inte bara om öl, musslor och vackra byggnader!

2 kommentarer:

Anki Falk sa...

Håller fullkomligt med. En helt fantastisk resa med både gamla och nya bekantskaper:))

Lena sa...

Pöss på dig, Anki! :D

Skicka en kommentar