onsdag 21 november 2018

Ronda

Vägen från Jerez de la Frontera till Ronda gick genom vackra bergslandskap och förbi sagolikt turkosa sjöar. Hade tänkt lägga upp en hel del vackra kort, men eftersom vi inte ligger på el nu, så kan jag inte komma åt de verktyg jag behöver i Blogger. Med andra ord så skriver jag det här inlägget på telefonen och det är "pekfingervalsen a de Luxe".

Ställplatsen vi hade sett ut i Ronda, var både vackert belägen och välordnad. För 10 EUR/dygn så hade vi både tömning och färskvatten, gångavstånd till stan och bra restaurang runt knuten.

Vi strosade länge i den gama delen av Ronda. Turistfälla? Jaa, men man kan också gå lite utanför allt såhej och upptäcka att det genuina.

På en utsiktsplats blev jag uppvaktad av en gammal, tandlös kavaljer. Han höll mig tätt intill och berättade på eldig spanska om allt vi såg och hur mycket han älskade just skandinaviska kvinnor. Jag hade lite svårt att hänga med i hans berättelse, delvis på grund av den inte alls så angenäma andedräkten och sen för att han började bli lite väl närgången. Jag signalerade "hjälp!" till Bosse, som hade fullt upp med att fota det hela.

De små gränderna bakom alla turiststråken hade mycket sevärt att erbjuda. Vi hittade dessutom en tapasbar, där vi kunde luncha för 5 EUR.

Jag har såå många kort jag skulle vilja lägga upp, men nu begränsas jag tyvärr av att jag använder mobilversionen av Blogger. Däremot så kommer jag att lägga upp allt när vi återigen kan få en elplats.

Nu har vi hamnat på en stor gratis ställplats i Cala de Mijas, i närheten av Malaga. Det regnar och det regnar, men ändå har vi det ombonat och bra i vår bil. Nära till affärer och restauranger, tillgång till både tömning och färskvatten.

Återkommer som sagt med både kort och mer beskrivande skildringar när vi står på el igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar