onsdag 13 februari 2019

Februari i Benidorm

Då Bosses förkylning och bihåleinflammation inte ville ge sig, så gick jag till apoteket och undrade om jag kunde köpa penicillin utan recept. Jodå, inget problem! Jag handlade slemlösande, halstabletter, nässpray och penicillin för dryga 24 EUR och utan recept. (!)

Nu är både Bosse och jag kurerade och därmed på banan igen. Sen hostas det runtomkring oss på campingen, så man blir lite orolig att bli smittad igen. En sakta promenad till gamla stan och en riktigt god Mojito i solen kan väl aldrig vara fel....

Sen ska vi ju inte prata om den GT de serverar på restaurangen på vår camping....

Nu låter det ju säkert som att vi bara gottar oss i drinkar, men faktiskt så äter vi ju ibland också. Här är vi på Tony Roma´s och äter gudomliga revbensspjäll. Förlåt för pirayavarningen, men det var så gott och jag bjuder på den....

Samma kväll, i söndags, så gick vi ner på stranden för att lyssna på ett tributeband till AC/DC på "Daytona Rock". Inte mycket folk, så vi var först lite misstänksamma, men bartendern sa att de skulle spela där mycket snart. Bandet vi väntade på hette JA/CK med samma typsnitt som AC/DC. Jodå, det verkade väl ändå ganska lovande.

Rätt som det var så kom en kille fram och frågade Bosse om vi var svenskar. Det visade sig att killen var trummis i bandet som just skulle inta scenen. Tro det eller ej, men Bosse kramade om honom och sa, FAAN vad häftigt! Lite pinsamt, men det bjuder vi på!

Trummisen i bandet "The Jack" heter Rick, egentligen Rickard, och vi blev även presenterade för hans fru Sandra. Här står vi på första parkett och njuter härlig musik från AC/DC, eller JA/CK, som bandet heter....

Vi satt ner och tog en sista öl efter spelningen med våra nya vänner Sandra och Rickard. De förklarade att de bor i Albir, bara ett stenkast från Benidorm och att de gärna skulle ta med oss på en jamkväll i Albir. Men kan det bli bättre?!

På måndagen tog vi det bara lugnt och tyckte att det var skönt. På tisdagen var det återigen dags för en omgång boule med våra vänner på campingen. Lika kul som vanligt att slänga lite käft och ha det gött....

Våra vänner, Janne och Anita från Öckerö, hade glömt tröja och ryggsäck vid boulebanan, så vi gjorde en utflykt till deras camping för att leverera de saknade persedlarna. Som tack för det fick vi baconinlindade dadlar med tillhörande drycker. Tack JANITA för en trevlig kväll.

Idag, onsdag hade vi bestämt oss för att dra ihop ett gäng till belgobaren "L`Abadia" på Avenida de Europa, där vi har varit flera gånger tidigare. Vi blev ett sällskap på sex personer. Även Janne kom med oss på slutet. Supertrevligt!....

På vägen hem så blev det himla kallt, bara runt 10 grader, (i och för sig ett I-landsproblem för oss övervintrare i Benidorm), så vi stannade till på ett ställe och beställde "Lumumba", en drink med cognac och varm choklad. Efter det var allas kinder rosenröda och vi kunde fortsätta färden hemåt till campingen....

Imorgon är det "Alla Hjärtans Dag" och vi har bokat oss ett hotellrum här i Benidorm. Dålig fantasi kanske några tänker, men för oss som bor året runt i husbil med långbäddar, så blir det en otrolig lyx att få var sin dubbelsäng att vräka oss i. Nu ser vi fram emot ett dygn med god mat, mycket kärlek och lite lyx. Kram till er alla!