fredag 29 april 2011

Äntligen!

Så då var det äntligen dags även för Johnny att få göra sin sista arbetsdag. För mig har den här månaden gått fort, men för Johnny måste den ha krupit fram. Kan inte ha varit lätt att masa sig iväg till jobbet när jag ligger kvar i sängen och sover. Men nu så!

Tror att Johnny var lite spänd inför dagens morgonmöte, då den förmodade avtackningen ev skulle ske. Helt förståeligt. Jag kommer ju ihåg hur spänd jag var inför min avtackning. Man förväntas ju alltid säga några ord och så och allas blickar är riktade mot en. Antagligen har jag också känt av den här nervositeten för jag vaknade redan vid halv sju idag och gick upp då.

Så nu är klockan halv nio och jag har redan varit ute på morgonrundan, ätit frukost och är i full fart med ett inlägg på bloggen med en kopp kaffe till det. Det är bra att jag är igång redan för idag har jag tänkt att hinna med mycket innan Johnny kommer hem. Städa, tvätta, marinera köttet vi ska grilla till kvällen, m.m. Dessutom tror jag inte att Johnny blir så långvarig på jobbet idag, så jag har ju inte HELA dagen på mig.

Johnny ringer när jag sitter här och berättar att nu har avtackningen varit och att det gick bra. Han känner sig nöjd med det han sa i sitt tal och han har fått fina blommor och presentkort på en "Out-door-affär", vilket väl passar alldeles utmärkt. Kort sagt så är han lättad och känner sig nöjd. Skönt!

Verkar som att det kommer att bli en härligt solig dag igen. Vi får hoppas att det håller i sig till kvällen så att det smakar bra med skumpan som vi har ligger på kylning. Å andra sidan så smakar väl skumpa alltid bra, oavsett väder! Tror banne mig att jag dagen till ära ska ge mig på att sätta upp fasadflaggan också. Vi får väl se vad tiden räcker till.
Får skriva mer en annan dag när jag har mer tid.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar