tisdag 17 maj 2011

Hitta Bästa stränderna

Blir riktigt sugen på att resa nu när jag sitter och botaniserar på vår nya resesajt som är under uppbyggnad, Bästa stränderna. Vi försöker att samla fakta om de bästa stränderna runt om i världen, så att man kan gå in och läsa där om olika resemål och få tips om t ex de bästa stränderna.


Men jag får nog ge mig till tåls tills vi ska iväg till Turkiet och fira min 50-årsdag. Vi ska bo på ett hotell som heter Seven Seas Side. Vi åker med mina barn, deras respektive och min mamma och Lillis. Nu är det ju snart bara en månad kvar.


Än mer sugen blir jag när jag läser en artikel på Expressens nätbilaga som bl a handlar om "Hästsafari". Låter ju helläckert att kunna se de stora djuren på Kenyas savanner från sadelryggen och som de skriver, "kunna galoppera tillsammans med en giraff". Jiiihaaaa!!


Jag har alltid älskat att resa, speciellt till solen under de mörkaste vintermånaderna här i Sverige. Då känns det lättare att stå ut med den långa vintern. Nu när vi inte jobbar längre, så har vi ju alla möjligheter att kunna sticka iväg med kort varsel och möjlighet att klippa till på någon "sista-minuten-resa".

Det enda som hindrar oss nu är väl egentligen att vi inte gärna lämnar vår gamla katt ensam. Vi vill gärna att någon bor hos oss och tar hand om honom när vi reser, så att han slipper vara själv så länge. Johnnys mamma brukar bo hos oss när vi reser, men nu börjar hon bli till åren och vi vill inte be henne alltför ofta.

Sen har vi ju givetvis inte obegränsat med pengar att resa för heller, men vi tänker ju definitivt inte sluta resa för att vi har ställt om vårt liv så här. Det kommer ju inte att bli värsta lyxhotellen, utan vi får nog börja hålla koll efter de där fyndresorna man kan hitta när man kan åka när som helst och i princip var som helst.

Hur som helst, jag längtar.....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar