måndag 13 juni 2011

Ett kärt minne

Sitter och tittar på gamla kort och fick syn på det här kortet på vår gamla sommarstuga. Det riktigt pirrar till i maggropen och bubblar upp en rad härliga minnen från den perioden i vårt liv.


Vi köpte den här stugan i december 1993 och sålde den 2000 när vi hade flyttat ut hit till Bälgviken. Det blev helt enkelt för jobbigt att hålla ordning på två hus och trädgårdar.

Jag saknar fortfarande vår lilla stuga på Brantåsen i Grundby. Det var så skönt när vi kunde flytta ut på våren, från den varma lägenheten mitt i stan och ut på landet. Tror att barnen också saknar landet. De hade ju till och med sin egen lilla stuga där, som de sov i. Mycket hög mysfaktor!

På bilden tror jag bestämt att jag sitter och rensar sommarens första skörd av kantareller. Vi hade en hel del bra kantarellställen därute i Grundby. Ullis och Henke sitter och tittar på. De var inte så gamla då, sommaren 1997.

3 kommentarer:

Lars Hultqvist sa...

Jo jag vet precis hur du känner. Minns med glädje de somrar som jag tillbringade som barn i sommarstugan i Vallby skogen. Det är blandade känslor som kommer fram. De mysiga minnena av långa sommarkvällar men också sorgsenheten att det är allt borta nu.

Lena sa...

Ja, visst ja! Du hade ju en stuga där ute också. Vi promenerade ju ofta förbi där på kvällarna. Du skulle se hur det ser ut i området nu, eller inte. Många har byggt om till året-runt och skogen på Brantåsen är helt skövlad. Vår lilla stuga är ombyggd och de har byggt till en massa uthus på tomten, så man känner knappt igen sig. Det är kanske bättre att inte åka dit och istället hålla sig till de fina minnen man har.

Lars Hultqvist sa...

Jag har medvetet undvikit att besöka "min skog" som inte ens finns kvar längre. Jag växte upp i den där skogen på somrarna och den kändes som min men den började skövlas långt innan vi sålde stugan.

Skicka en kommentar