torsdag 29 september 2011

Lång näsa

Och här sitter jag med lång näsa. De ringde nyss från Fröslunda vårdcentral och sa att min kurator är sjuk idag. Jag som hade satt klockan på ringning och allt. Visserligen väckte Simba mig en halvtimme innan det var dags att gå upp, men han var så gosig då, så det gjorde inget.

Då har jag en hel dag över nu då. Ja, det är ju inte riktigt sant, för klockan fyra ska jag ju gå på visningen. Ser fram emot det. Då gäller det att jag aktiverar mig med något vettigt, så att tiden går fort fram tills dess.

Få se nu. Städa toaletterna eller fylla i försäkringsutredningen? Pest eller kolera? Vi får väl se vad det blir. Båda sakerna behöver göras, så det bästa vore ju om jag kunde orka både och.

När jag tittar ut genom fönstret, så ser det faktiskt ut som att solen tänker titta fram. Visserligen blåser det fortfarande mycket, men en promenad ska jag nog ta i alla fall.

Jag känner mig fortfarande lika uppskruvad, som jag var igår. Kanske har det med kommande visning att göra, eller så är det en svacka på ingående. Man blir ju helt slut av att gå på högvarv hela tiden. Kommer nog att göra gott med den där promenaden.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar