måndag 31 oktober 2011

Gädda med wasabi

Kommer ni ihåg att jag berättade förut om att jag kokade en gädda till Simba. Han ville ju inte ha den, fast jag hade benat ur den och finfördelat. Jag svor några ramsor över vår bortskämda katt.

Johnny smakade och sa att det var ju precis lika gott som t ex torsk, så den där fisken skulle väl vi kunna äta. In i frysen med den färdigrensade fisken då alltså. Inte slänger jag något, som jag har lagt ner både tid och möda på!

Idag fick jag för mig att jag skulle ta fram ett paket ur frysen och göra färskpotatis och pepparrotssås till. Det var bara det att jag hade ingen pepparrot hemma. Därför klickade jag i lite wasabi i såsen istället. Smakade riktigt bra tillsammans med gäddan.

Jag har gett mig den på att jag ska äta ur frysen nu, fram tills det är dags att flytta. Ju mindre att släpa på, desto enklare  Så det lär nog bli fler såna här hopkok av det som huset erbjuder.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar