torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan

Simba har varit skitjobbig sen sju. Nu åker han ut ur rummet och jag stänger sovrumsdörren om mig. Nu kanske jag kan få sova ostört, en liten stund till i alla fall.

Vid niotiden kliver jag upp till en överlycklig Simba. Dessvärre kan jag inte känna samma entusiasm, som han gör. Känns lika bedrövligt idag, som det gjorde igår. På något vis, så känner jag mig helt stressad och utmattad, även om jag inte har gjort något speciellt.

Mamma ringer och vi pratar en stund om hur det är. Sen undrar hon om jag har tid att färga hennes ögonbryn idag. Självklart, det är bara att komma över!

Trots mitt låga humör, så tvingar jag mig själv till att få saker gjorda idag. Jag börjar med att åka till Ica Stenby, för att skicka tillbaka utrustningen från Bredbandsbolaget. Det kostar 150:- att skicka ett paket med prylarna. Inte precis vad jag hade tänkt mig, men men....

Nästa stopp blir på Växtriket. Måste ju se till att ha lite fina julblommor i beredskap till värdparen, dit jag är bjuden under julen. Jag passar även på att köpa lite grön mossa till den nya adventsljusstaken, jag köpte på Facebook.

Sista stoppet blir på Liedl, där jag köper sista maten, inför morgondagens besök. Sen bär det hemåt igen. Mamma kanske har ringt och undrar var jag är.

Ingen har ringt, så jag tar det lugnt med att packa upp maten. Sen värmer jag på lite lunch, att stilla hungern med. Rastlösheten gnager i mig värre än igår, så jag tar två Sobril, för att slippa få panikattack. Fan, jag som var så stabil förut!

Jag ringer mamma och undrar när hon har tänkt komma egentligen. "-Oj då! Jag hade nästan glömt bort att jag skulle komma. Tror att vi gör det en annan dag." "-Ja ja, skyll dig själv då!"

Jag har ju en del julklappar att slå in, så jag tar tag i det. Flera av julklapparna består av presentkort, så de ligger i tråkiga kuvert. Sen kan man ju alltid pimpa kuverten och det ser jag till att göra. Sen var det Haileys dockvagn då. Jo då, jag lyckas även att paketera den.

Det där med rimmen, lyckas jag inte riktigt att mäkta med idag. Istället hamnar jag framför datorn och lyssnar lite på Spotify. Det går verkligen att fastna här!

Nu börjar klockan närma sig nio och jag är redan trött. Kan det bero på att jag tog ett glas vin, eller kan det vara att jag har slevat i mig det som var kvar i ett 2-liters glasspaket. Kombinationen kan säkert förklara en hel del. Urk!

Nu laddar jag batterierna inför morgondagens besök av Agge, min gamla klasskompis och kompis från gymnasietiden. Ska bli jättekul!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar