lördag 17 december 2011

Slapp lördag med dunka-dunka

Kors i taket! Jag sover till runt tio, även om Simba har varit lite jobbig redan från sjutiden. Jo, det blev ju lite sent igår, men jag trodde inte att jag skulle få sova så här länge utan medicinerna. Hm, kanske dags att göra ett försök att sluta med nattmedicinerna igen då.

Vädret ute är bedrövligt! Regn och rusk. Jag har därför ingen brådska med att göra mig iordning. Det känns rätt så OK att sitta framför datorn i morgonrocken och surfa runt i stället. Givetvis, så hamnar jag på köp/säljgruppen på Facebook.

Jag köper en fin adventsljusstake med julmanschetter för 50:- och får den levererad vid dörren....


Jag har också hittat en söt dockvagn till Hailey och en taklampa till köket, som jag kan hämta så fort jag kan. Det här är ju beroendeframkallande! Synd att ingen hugger på mina annonser bara. Då skulle det ju kännas lite bättre.

Dagens lunch består av sallad med laxfilé. Idag lyckas jag tina i mikron utan missöden. Vet inte vad jag gjorde igår, när jag sprängde blodpuddingen i bitar, men, men...

Nu när jag har lite tid över, så passar jag på att läsa igenom bruksanvisningen ordentligt för diskmaskinen. Känns ju sådär att en disk ska ta närmare tre timmar. Tydligen, så är det för att spara energi, som det tar så lång tid. Minskar jag på tiden, så går det åt mer energi. Hm...OK då!

När jag sitter framför datorn, så hittar jag en mapp med musikfiler. Bl a så spelar jag ett album, som innehåller dance- och partytracks. Den här gången törs jag dra på ljudet lite, eftersom jag har konstaterat att det inte alls är lyhört i huset. Så skönt att spela högt med fet bas! Det ska dundra i väggarna och golvet!

Nu blir man ju på värsta partyhumöret, men idag ska jag hålla mig på mattan. Mina planer för kvällen är att parkera mig i TV-soffan och titta på "Så mycket bättre". Då får jag nog ta och tagga ner lite. Just nu kan jag inte sitta still. Kanske läge att dra ner rullgardinerna?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar