torsdag 19 januari 2012

"Avsluta Johnny"

I natt har jag faktiskt sovit bra, men endast på grund av en insomningstablett. Det känns därför lite lättare att kliva ur sängen och börja med frukosten. Simba snurrar omkring mina ben i köket, så jag håller på att snubbla på honom.

En kort stund vid datorn, innan jag börjar göra mig klar för dagen. På den korta stunden, så hinner Simba lägga en jätteäcklig spya på datormusen och det skvätter ner på golvet. Jag som har så svårt för att ta rätt på varma, stinkande spyor! Jaha, där kom det en spya till på mattan i hallen. Underbart!

Precis när jag har börjat gurgla med Listerine, så ringer min mäklare. Hon berättar att köparna har accepterat att ha tillträdet redan i slutet av februari, men att de vill göra en besiktning först bara. På onsdag i nästa vecka blir det av. Sen ska det inte vara några problem. Jiihaa!

Nu ska jag äntligen ta tag i det där med att städa ordentligt efter att jag har plockat bort allt julpynt. När jag plockade bort granen och pyntet, så orkade jag inte städa. Nu ligger det plastbarr lite här och där, bland katthår och dammtussar. Ska bli skönt att damma ordentligt också, nu när det är lättare att komma åt överallt.

En minut för sent, kommer jag till den avtalade tiden på banken. Idag ska jag få hjälp att avsluta Johnnys konton och att se över mitt sparande. Jag känner mig helt tom inombords och försöker att inte bli ledsen, när vi går igenom allt.

Två timmar senare, ringer jag till Ullis. Vi har bestämt att jag ska komma över en stund, efter bankbesöket. Jag köper med mig mat, för jag har bara ätit frukost och det är redan eftermiddag. Ullis och Marre har redan ätit, så jag äter min sushi, medan Ullis dricker te. Marre och Hailey är inte hemma.

Mysigt att få en liten pratstund, bara Ullis och jag. Oftast är ju Hailey och Marre med och då blir det inte på samma sätt. Jag älskar alla mina tjejer, men ibland behöver man få sitta ifred med Ullis och bara vara.

Hon ser så tunn och sliten ut, min lilla gumma. Hon har haft värk i kroppen och har svårt att sova. Dessutom har Hailey en period nu, så hon har börjat vakna på nätterna igen och vill ha välling. Hon drömmer säkert en hel del. Ullis har trots allt ett jäklaranamma, som kan få vem som helst att blekna. Heja, Ullis! Du vinner!

Jag ringer mamma, så fort jag har kommit hem och berättar vad jag har gjort under dagen. Hon blir glad, när hon hör, att jag så gott som har sålt huset. Vi bestämmer, att jag ska komma hem till dem på söndag och äta middag. Det blir lax med sherrysås och grön sparris. Ett favoritrecept från en gammal kollega till mig, från tiden på Swedbank IT. Tack Patrik!

Medan jag pratar med mamma, så kommer jag på att jag glömde kassen från affären i bilen. IQ=fiskmås! Hoppas bara att inte tulpanerna och bananerna har tagit skada av kylan. Fast egentligen, vilken kyla?!

Medan jag har lite energi kvar, så passar jag på att få upp en fönsterlampa i vardagsrummet. Det blir ju så himla mörkt, när man har plockat undan adventsljusstakarna. Så där då....


Nu ska jag inte gör ett smack till, för nu känner jag mig helt utpumpad. Det var jobbigare än jag hade trott, att gå till banken och "avsluta Johnny".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stor styrke kram till dig!!

Lena sa...

Tack!

Skicka en kommentar