onsdag 28 mars 2012

På stan med Ullis och Hailey

Eftersom det är utlovat regn på eftermiddagen, så speedar jag på och ger mig ut på en joggingtur, redan vid elvatiden. Det blir fem härliga kilometer i Kronskogen. Jag är bara tvungen att springa av mig alla känslor, som gör att jag nästan klättrar på väggarna.

Till och med backarna går bra och nu känner jag mig så där härligt utmattad och nöjd i hela kroppen. Efter det, lite stretching och en välbehövlig dusch. Sen ringer Ullis och undrar om jag är klar snart. Mm, ska bara fixa håret och sminka mig lite.

Ullis, jag och Hailey går tillsammans ner på stan. Än så länge, så ser det inte ut att bli något regn. Hailey somnar i vagnen, redan på väg ner till stan, men vaknar när vi stannar till på Body Shop. Det var inte lång stund hon sov, men det gör inget, för hon är glad som en lärka och charmar alla vi möter.

Hailey har varit för första gången på dagis idag på morgonen. Det gick hur bra som helst, att ta upp henne vid sju, även om hon är van att sova till runt tiotiden. Misstänker att hon kommer att slockna ganska tidigt ikväll, när hon har fått leka med barnen på dagis.

Jag hittar en supersnygg jeansjacka på Kapp Ahl och Ullis hejar på mig, att jag ska köpa den. Tvekar inte en sekund! Tycker Ullis att det är snyggt, då är det snyggt....

Hm, nu skulle jag ju "behöva" ett par nya jeans också, som passar till nya jackan. På Lindex hittar jag ett par baggy jeans och jag frågar Ullis om det skulle se klokt ut på mig. Ullis tycker absolut att jag ska prova dem, så då gör jag det....

Ullis blir nästan förbannad, när jeansen sitter som handsken. Hon skulle själv vilja ha samma modell, men hon får nog vänta några kilon till, innan det ser bra ut. Bra morot där! Wiii, vad kul, nu har jag köpt både jeans och jacka. Helekiperad inför helgen!

När vi kommer ut från 21:an, så vräker regnet ner. Toppen! Vi kryssar mellan affärerna och blir lite lagom blöta. Hailey sitter med tungan ute, för att liksom fånga regndropparna. Vi skrattar åt henne och hon skrattar med oss. Det luktar så där fräscht vårregn.

Nu är vi klara på stan och sätter oss på Kebabhuset. Hailey får en Risifrutti smoothie och jag äter en kebabsallad. Ullis har tänkt äta med Marre, när hon kommer hem, så hon sitter bara och tittar på, när vi äter.

Regnet har tilltagit, så Ullis ringer hem till Marre och ber henne komma och hämta oss med bilen. Jag bjuder Ullis och Marre på var sin kebabsallad att ta med hem, som tack för skjutsen.

Det slutar med att vi går in till mig och de äter sin mat där. Hailey får en macka och jag sätter på en kanna kaffe. Vi skrattar och har helmysigt. Typiskt tjejfniss! Till och med Hailey är med och fnissar, men nu är hon bra trött. Nu ska hon på allt, som hon vet är aj-aj, typ för att inte somna.

Simba vågar sig fram, när alla har gått. Han har suttit chockskadad under sängen, medan vi har skrattat och haft oss. Nu är det kisse och jag. Han sitter här i mitt knä, spinner och vill inget annat.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar