lördag 31 mars 2012

Premiär bakom disken på Ölkultur

Henke ringer, när jag fortfarande sitter i morgonrock vid datorn och dricker det sista av mitt morgonkaffe. Han och Theres vill komma över och fika. Absolut, bara jag får klä mig först!

De kliver in genom altandörren och vi äter glass med jordgubbssylt. Trevligt med en liten pratstund, så där helt apropå. De stannar inte länge, för de ska vidare och handla.

Idag ska jag jobba för första gången på E:a Ölkultur. Jag ska gå dubbelt med min kompis Anitha och lära mig hur allt fungerar i baren. Känns jättekul! Dags att börja göra sig iordning, för vi ska vara där redan kvart i tre.


Det blir rusning direkt, när Ölkultur slår upp sina portar. Det är bara Antiha och jag i baren än, så vi är två man kort. Rakt in i hetluften, men det känns helt OK. Folk är ju så himla glada och positiva. Snart är vi två personer till och allt bara flyter på.

Jag bara njuter hela kvällen, fram till tio, då puben stänger. Vi är klara vid halv elva och Anitha skjutsar mig hem. Det här kommer jag definitivt att vilja göra fler gånger! Vi får varsina två ölbiljetter, mat och dela på dricksen, men det är ju inte därför man är där. SÅÅ kul!

Nu känns det som att det är dags att sova på söta örat en stund. I morgon ska jag bjuda en kär vän på middag. Längtar så!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar