fredag 30 mars 2012

Spontant besök på Åbryggan

Det har varit en härlig förmiddag hos Dolcan i stallet. Jodå, hon har satt mig på prov idag, men det har gått över förväntan i alla fall. Som grädde på moset, så rymde de tre travhästarna från hagen och levde rövare på stallbacken, innan vi fick in dem i hagen igen.

Vilken härlig känsla, när man står omringad av fyra bångstyriga hästar och alla vill ha morötter på en gång. Tur att jag inte är rädd av mig! När man ser hur stora hästarna är, så inser man att det kan det hända saker. Skulle jag låta mig hindras av det, så vore det lika bra att lägga av direkt.

På väg hem, så svänger jag in hos mamma och Lillis i Vilsta. Mamma och Effie är på väg ut på en liten promenad, när jag svänger in på uppfarten, så jag följer med. Skönt att få röra lite på mina ömma sittknölar, efter dagens ridpass.

Hemma igen, så inser jag hur trött jag egentligen är. En välbehövlig dusch och sen en lur i soffan. Gäller att ladda batterierna, om jag ska orka ta mig till Åbryggan ikväll, för att titta på Martinas dotter Anna, som uppträder där ikväll.

Halv nio, så kliver jag in på Åbryggan och får direkt ögonkontakt med Martina och hennes man. Båda döttrarna är på plats och deras son kommer lite senare. Snacka om musikalisk familj! Härligt att se hur de knyts samman av deras gemensamma intresse.

Det är en ny erfarenhet, att besöka Åbryggan. Gemytligt litet ställe. Blandade åldrar på publiken och det blir en magisk stämning, när Anna börjar sjunga ackompanjerad av en kille på gitarr. Hon behärskar verkligen alla stilar av musik och gör det på ett fantastiskt sätt.

Jag vet inte om jag har börjat utsöndra någon form av hormon, men inom loppet av en timme, så har jag ett "frieri" och flera intressenter av motsatta könet. Jag känner mig smickrad, men mer än så blir det inte. Jag vill först se vad det kommer att bli av min nuvarande date.

Martina skjutsar mig hem vid tolvtiden och det känns precis lagom. Trodde aldrig att jag skulle orka ta mig ut ikväll, men jodå, det gick ju bra. Hoppas nu bara att jag får sova gott inatt, så att jag kan komma utvilad och fräsch till Ölkultur i morgon. Jag ska jobba i baren för första gången. Ser fram emot det!

Natti, natti! :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar