söndag 1 april 2012

Härlig söndag

Mm, vad skönt det är att vakna fräsch, fast man  har varit ute och haft kul. Självklart är jag trött och seg, men jag mår så himla bra. Frukost, sen bara sitta och slöa i morgonrocken med en kopp starkt kaffe och med neddragna rullgardiner. Life is good!

SMS:ar med Honom och det känns i varenda fiber i kroppen. Han är sjuk, men vi får se om vi kan få till en träff nu i veckan. Känns som att det vore läge för det nu. Vi har haft lite oflyt, om jag säger så, men den som väntar på något gott.....

Barbro ringer och tackar för middagen och utekvällen igår. Ja, vi hade faktiskt jättetrevligt! Måste vi snart göra om! Vi kommer överens om att vi ska ta en promenad sen, lite senare på eftermiddagen.

Jag pratar en lång stund med Ullis. Hon har fått feber och mår sådär. Vi pratar länge om allt och inget, men vi är rörande överens om att vi har kommit varandra så mycket närmare. Me like!

När Barbro ringer på dörren, så har det just börjat snöa och blåsa småspik. Typiskt, men vi trotsar vädret och drar på oss mössa, pannband och vantar. Kronskogen nästa!

Vi hinner inte långt, innan solen bryter fram och våren åter gör entré. Det ångar om mig, för jag valde att ta min täckjacka. Bättre det, än att frysa i alla fall! Mössa, pannband och vantar åker av och vi riktigt njuter av vår promenad i solen.

Barbro ska vidare, så hon vill inte komma in på kaffe. Vi prelbokar istället skärtorsdagen på Ölkultur. Ett lysande tillfälle att få lära känna hennes sambo och hennes grannar, som just har blivit medlemmar.

Jag rockar loss med Spotify, efter att Barbro har åkt hem. Hm, det är ju söndag, men jag känner en rejäl partystämning. Om jag skulle äta resterna från middagen igår och skölja ner med ett glas rött? Inte mycket att fundera på!

Fasen, nu snöar det igen! Gör inget när man känner glädjen i kroppen och jag har bara kul att se fram emot. Inser nu, att jag verkligen har gått vidare. Det har gått snabbt, men vadå? Livet är för kort, för att man ska köra fast!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar