tisdag 17 april 2012

Moraklocka på vift

Städdillet fortsätter även idag och jag ger mig på att göra rent i avloppet till handfatet i badrummet. Blä, säger jag bara! Normalt hade jag kräkts tarmarna ur mig, men nu måste jag ju. Jag kämpar fortfarande mot kräkreflexerna.

För att få bukt med kräkreflexerna, så rattar jag in Rockklassiker på datorn och rockar loss. Jag har mer och mer börjat lyssna på den radiostationen. Kanske en del av min fjortisrevolt! Bjuder jag på!

Lite svagt i bakgrunden, så hör jag att det knackar på altandörren. Det är Lillis och Henke, som har varit snälla och kört hem mina älskade pelargoner och oxalis, från sin vintervila i Borsökna. Nu är det dags att plantera om dem och se till att de får det tillräckligt varmt om nätterna.

Mina tankar rör sig kring det spännande mötet i söndags. Riktigt nice! Sen får vi se vad det blir av det. Kanske inget mer än just bara en flirt, men då är det väl så. Två fjolliga SMS och två glada gubbar till svar. Men va fasen! Kan du inte bättre?! Nej, jag veeet! Det är ju jag, som är lite het på gröten bara, men ändå.

Äntligen tar jag tag i det där med att beställa tid för service på bilen. Dessutom behöver jag byta bromsklossar och kolla upp AC:n. Kan bli en dyr historia, men jag tror att Arreflods Bilreparationer AB kan vara ett prisvärt alternativ. Har i alla fall varit så tidigare.

Vid fyratiden ger jag mig iväg till Borsökna, för att sälja mammas och Lillis frysbox. Sen är det ett par, som ska köpa moraklockan också, men de kommer först lite senare.

Det är så konstigt, för jag får ett SMS, där en Johan börjar fråga om måtten på moraklockan och han  försöker även att pruta en hel del. Jag kopplar SMS:et direkt till det par, som snart ska komma och hämta klockan och frågar därför om han inte har pratat med sin fru. Vi har ju redan gjort upp om priset!

Ute i Borsökna, så möter jag och Lillis upp med paret, som ska hämta klockan. Jag är lite förvånad över att de kunde komma så snabbt i och med att de skulle till Stockholm först, enligt SMS:et från Johan. När jag för det på tal, så ser de ut som om jag vore knäpp eller nåt.

När de sedan betalar, så ger de det tidigare avtalade priset, utan att tveka. Jag blinkar till Lillis och tänker att det gav nog resultat, att jag frontade honom mot hans frus bud. Konstiga människor, som bjuder kors och tvärs utan att prata med varandra!

När jag kommer hem igen, så kollar jag återigen igenom SMS:en från Johan, som ville pruta på moraklockan. Men shit! Verkar ju som att det är en helt annan spekulant och här har jag dragit upp att jag hade en deal med hans fru!

Utan att tveka, så ringer jag upp numret bakom SMS:en och frågar om det är honom jag har sålt klockan till. En förvånad röst svarar nej. Visar sig att mannen bakom SMS:en är en helt annan spekulant och att han inte ens har en fru. Jag skrattar hysteriskt och ber om ursäkt. Tänk så det kan bli!


Nu ska Simba och jag festa vidare på andra halvan av den grillade kycklingen. Party, party! ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar