måndag 16 april 2012

Röjarmåndag

Idag kommer Pingstkyrkans Second Hand och hämtar resterna av loppisen, så det blir inte direkt någon sovmorgon. Jag måste ju se till att ta mig till Borsökna, för att packa det sista. Ska bli skönt att få iväg allt, även om det känns lite synd, att inte allt har gått att sälja.

Mamma kommer också till huset, för att titta så att inga saker åker till Pingstkyrkan av misstag. Jag skrattar gott åt mamma, när hon börjar riva i sakerna och blir nostalgisk. Om hon inte lägger band på sig, så har hon hälften med sig hem igen.

Efter Pingstkyrkans insats, så åker jag och kör bilen igenom en automattvätt. Sen avslutar jag med att dammsuga bilen invändigt och att torka rent sparklådorna. Men så där då! Kommer säkert att börja regna snart!

Hemma igen, så finns det nu ingen återvändo längre. Nu ska här städas! Jag har alltför länge skjutit upp städningen till fördel för andra trevligare aktiviteter, men nu känner jag att det inte är roligt längre. Nu känner jag riktigt för att vända upp och ner på hela lägenheten.

Från tanke till handling är ju inte riktigt samma sak då, men jag byter i alla fall rent i sängen, dammar och dammsuger. Sen tar jag rätt på travarna med reklam på köksbordet. Jag måste se till att skaffa en skylt med, "Ingen reklam tack!".

Just ja, man kanske skulle ta och äta något till lunch också! Blir en tallrik med yoghurt och två makrillsmackor. Snabbt och gott! Efterrätten består av ett fjolligt SMS. Efter tre sekunder får jag tillbaka ett lika fjolligt SMS. Hi, hi....

När jag ändå är i stöten, så passar jag på att bära ut lite grejer till förrådet. Sjukt hur hemmablind man kan bli! Min säng i gästrummet har fått fungera som någon sorts avstjälpningsplats för överblivna saker, men nu är det slut med det!

När jag går ut på altanen och skakar fårskinnen, så blir jag bedrövad av att se hur vissna lökväxterna i urnorna ser ut. Hm, måste ta tag i det där med blommorna också. Kanske får ta en sväng till någon plantskola och köpa lite färgklickar till uteplatsen.

Städrycket avslutas med, att jag tar med mig återvinningen och går till Ica Stenby. Nu är det riktigt kyligt i luften och det kommer några enstaka regnstänk. Jag fryser till och med om händerna.

Väl inne i värmen på Ica, så går jag några vändor runt delikatessdisken. Grillad kyckling är ju oslagbart, när man är hungrig och bara vill äta NU. Först hade jag tänkt vara duktig och laga mat, men hur kul är det när man är själv?!

Det slutar med att jag kommer hem med en hel grillad kyckling. Simba börjar direkt att sniffa på påsen. Han har redan förstått vad som är på G och börjar jama ivrigt. Nu ska vi ha fest, Simba och jag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar