söndag 15 april 2012

Ölprovning på Ölkultur

Jodå, jag är rätt så anbekommen av gårdagens konsert och pubbeskök. Jag försöker att få i mig en vettig frukost, sen sängen igen. Sen ringer Ullis och frågar om de kan komma och duscha hemma hos mig. De håller på att bila upp golvet i deras vattenskadade badrum, så det är självklart att de får komma hem till mig och duscha.

Grejen är den att jag ligger och sover, när de knackar på och kliver in. Ullis vet hur det är fatt med mig, så hon stänger dörren till sovrummet och så försöker de att sköta sitt duschande så gott det går. Självklart har jag redan vaknat till och försöker att skärpa till mig.

När Ullis, Marre och Hailey har duschat klart och åkt hem igen, så inser jag att det kanske kan vara läge för att komma igång och göra sig i ordning. Det är ju mindre än tre timmar, innan jag ska vara på Ölkultur och delta i ölprovningen inför Belgienresan.

Vid halv tre, sitter jag på Kebabhuset och försöker få ner en kebabsallad med cola. Måste ju ha något i magen innan ölprovningen!

Efter några timmars ölprovning, så känns det som att jag har kommit igång igen. Nu gäller det bara att komma fram till vart jag och Anitha ska gå sen. Efter att ha bestämt oss för att göra en blixtvisit på Åbryggan, så fastnar vi i eftermiddagssolen på en parkbänk invid ån. Riktigt nice!

Det är inget tempo på Åbryggan, när vi kommer dit, så vi bestämmer raskt att gå tillbaka till Ölkultur. Där finns det åtminstone lite välkända ansikten att sitta och tjabba med.

Jodå, det blir självklart Bishops efter Ölkultur. Sen gör Antita och jag även ett gästspel på Josefs, innan vi går tillbaka till Bishops. Lite tamt med folk ikväll.

Anitha går hemåt runt halv ett. Själv stannar jag kvar på Bishops och jag vet egentligen inte varför. Vet egentligen inte vem eller vad jag väntar på. Rätt så patetiskt egentligen! Bjuder jag på!

När jag äntligen bestämmer mig för att ge upp och gå hemåt, så har givetvis nattbussarna slutat att gå. Så praktiskt! Precis när jag har beställt en taxi, så ser jag Henke och Micke glida förbi i Mickes schyssta gula Dodge. Självklart ringer jag och ber dem att vända, för att hämta upp mig.

Ja men då så, då får jag uppleva "Eskilstuna by night" från baksätet. Självklart blir jag serverad en burköl till det. Vad gulliga ni är killar, som låter morsan hänga med i baksätet några varv! Kan inte hjälpas, men jag tycker att det känns häftigt att sitta med i en muskelbil av denna kalibern.

Nu är det banne mig natti, natti. Har en känsla av att jag kommer att sova länge i morgon!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar