onsdag 16 maj 2012

Äntligen onsdag!

Jag hade riktigt kul under kvällspasset på Ica igår. Däremot så hade jag riktigt svårt för att se vilket slöseri det är med all mat, som bara slängs efter dagens slut. Helt sjukt, om du frågar mig!

Jag hade ett långt och fint SMS från Bosse i telefonen, när jag gick hemåt vid halv tolv. Vi har saknat varandra så mycket under de här ynka dagarna. Undrar hur det ska gå sen då, när det blir en vanlig arbetsvecka?! Hur fjollig kan man bli på en skala?!

Nu är det i alla fall äntligen onsdag och Bosse kommer hem till mig vid lunchtiden. Jag har lovat att hämta Hailey från dagis idag, så vi kanske gör sällskap dit. Ullis och Marre behöver vara ifred och städa ur sin lägenhet ordentligt, efter renoveringen av badrummet.

Tanken är sen att jag ska laga flera maträtter, som vi ska ha med oss i husbilen. Det blir Herrfallet i helgen igen med Bosses bror Per med familj. Sen på lördag ska vi åka till Örebro och träffa Bosses äldsta dotter, Therese. Ska bli kul!

Enda problemet just nu, är att jag inte har helt klart med kattvakt. Mamma tycker att vi ska ta med oss Simba i husbilen. Jag är inte riktigt säker på att det är en så bra ide. Simba hatar att åka bil och brukar yla från start till stopp, hur lång resan än är. Njaej, det blir nog till att jaga kattvakt istället.

Nu ska jag ta mig samman och se över inköpslistan, innan jag går till Ica. Jag behöver handla lite saker, innan jag kan göra chili, kyckling och marinera köttet vi ska grilla. Dessutom, så ska vi äta hemgjorda räkmackor i kväll, så jag har en påse frysta räkor, som ska skalas.

Härligt att få vara lite matmorsa igen! Det gäller ju att underhålla kunskaperna i köket, så att de inte faller i träda. Vilken tur att Bosse bara älskar hemlagad mat då!

Nu blir det en helg utan inlägg på bloggen igen. För det första, så har jag en stationär dator, som jag inte gärna släpar med mig i husbilen. För det andra, så kommer jag inte att ha tid att blogga. Det finns andra saker som pockar på min uppmärksamhet under helgen.

Trevlig helg alla fina!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar