måndag 28 maj 2012

Grillfredag

Det är fredag eftermiddag och jag är på väg hem, efter tre intensiva timmar i kassan på Ica. Redan på håll ser jag, att det är fullt av folk på min lilla uteplats. Solen gassar och Ica-skjortan klibbar på min rygg. Det är Bosse, som har ordnat med grillfest tillsammans med sina döttrar med sambos och barn.

Det har varit ett svettigt pass i kassan på Ica, så jag går raka spåret in och tar en dusch, efter att ha hälsat på alla. När jag kommer ut igen, så är maten i princip klar och jag har bara att sätta mig vid bordet med ett glas vin.

Så här trevligt har vi det med lite improviserat och lånat....




Bosses lilla barnbarn, Ebba kör enmansshow....


Lite snorig och hostig, men glad och med god aptit....


....och mycket spring i benen....



Pappa Rickard går en promenad med vagnen, för att ev få lilla damen att somna, men hon skiner som en sol, när de kommer tillbaka, till Rickards stora förtret. Vi andra skrattar åt hans sammanbitna min.

En härlig bild på mamma Isabella och lilla Ebba....


Vid åtta-, halvniotiden åker alla hem och Bosse och jag fortsätter kvällen inomhus. Jag får agera DJ och spela min favoritmusik för Bosse, som får sitta i soffan och gissa vilken artist. Vips så är klockan alldeles för mycket igen. Varför blir det alltid så?!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar