måndag 28 maj 2012

Lördag med TRIM och Larssons

Det blir lite brådis med frukost och morgonbestyr. Kvart över nio ska jag vara nere på stan och agera funktionär på TRIM's trädgårdsmarknad i gamla Fristaden. Bosse gör mig sällskap på cykeln. Han ska hjälpa sin dotter, Josefine att flytta.

Anitha är redan på plats, när jag svänger in på den gemytliga bakgården, där marknaden ska hållas. Jag är lite lätt klibbig efter den raska cykelturen, men Anitha får ändå en kram. Det bjuder jag på! Utställare och medlemmar är i full fart med att förbereda inför tioslaget, då marknadens portar öppnas.

Jag och Anitha får ett gulduppdrag. Vi ska göra en pastasallad och portionera ut i matlådor av frigolit. Det är lunchen till oss funktionärer, som ska förberedas. Bra, då hinner vi prata om allt som har hänt sen sist vi sågs, utan att för den skull brista i vårt uppdrag. Perfekt!

Marknaden går fint i det fina vädret och det värvas nya medlemmar som aldrig förr. 75:- per år är väl inget att fundera på, när man får så mycket fint med på köpet! Inget besserwissande med latinska namn på blommor och så, nej bara opretentiösa MÅ-BRA-aktiviteter.

Vid ett har vi gjort vårt pass klart och vi gör sällskap ner på stan. Det är fullt med folk på torget. Pridefestivalen rullar för fullt och det är glada och tjoande människor, så långt ögat når. Snacka om tur med vädret! Nu ska jag bara försöka att hitta Ullis och Marre i den här röran också. Tur att det finns mobiler!

Jag väljer att cykla hemåt, istället för att titta på uppträdandet klockan två. Känner att det finns lite att göra, innan det är dags att ta cyklarna ut till Skogstorp i kväll. Vi ska hem till Per och Carina och grilla ikväll. Ska bli jättekul!

När Bosse kommer hem från flyttbestyren, så hinner han lagom ta en dusch och byta om, innan vi kan coola ner med ett glas rött på altanen. Tur att jag åkte hem så pass tidigt och kunde förbereda kött och det vi skulle ha med oss.

Det är längesedan jag träffade Per och Carina och det är ett kärt återseende. För Bosse är det premiär att träffa mina vänner. Vet inte om det är därför han ser så allvarlig ut på det här kortet....


Nejdå, han är lika glad som vanligt och vi har jättetrevligt hela kvällen. Mycket god mat och dryck och många härliga skratt.

Vet inte riktigt vad Per och Carina håller på med här då, men....


Även den här kvällen har sitt slut och vi tackar för oss och rullar hemåt. Tur att det är mest nerförsbacke....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar