torsdag 7 mars 2019

"Sin City" tar på krafterna

Det har varit en intensiv period nu här i Benidorm. Det är mycket man vill hinna med och det är många man vill hinna träffa, innan vi åker härifrån i slutet av veckan. Sen kan man inte hinna med allt och alla, men jag kan säga att vi verkligen har gjort vårt bästa för att krama ur det sista ur Benidorm.

I fredags så bjöd våra namne, Lena och Bosse in oss spontan på grilldag på campingen. Alltid lika trevligt och lättsamt med dessa två....

Vi hjälptes åt att hacka, skära och grilla....

Härligt väder gör ju inte saken sämre. Rätt som det var, så kändes det direkt lite kallare i luften och en väldig dimma kom in över Benidorm. Stadens alla skrapor inhöljdes i en spöklik dimma, som snabbt rullade in från havet. Lite läskigt, faktiskt....

Nästa dag kom våra husbilsvänner Lena och Leif Carlén till Benidorm. Så fort de hade installerat sig på campingen, så knallade vi dit med cava och jordgubbar. Kul att ses igen! Det blev en trevlig middag lite senare på kvällen på det säkra kortet "Paradiso".

Vi trodde att Lena och Leif skulle vara trötta efter en lång dag i husbilen, men jodå, vi hann med att visa upp en del av nattlivet i Benidorm redan samma kväll. Bl a så var vi inne på den berömda "Morgan Tavern". Den har varit med i den engelska dokuserien "Benidorm". Här njuter vi av en riktigt bra Queen-tribute....

På söndagen ville vi gärna visa upp, det för oss nyupptäckta jamstället, "Estacion". Lite uppladdning hos oss i förtältet innan bussen till Albir....

Lena och Bosse följde med oss också och vi fick en jättetrevlig kväll. Här har vi en triss i Lenor....

I måndags så tog vi cyklarna till Albir med Lena och Leif, för att visa hur fint det är där. Benidorm i all ära, men Albir är ändå helt underbart. Det är lite som att jämföra äpplen med päron. Det blev lunch på "Goa" - en jättemysig café/restaurang precis vid stranden....

Mätta och nöjda, så cyklade vi vidare till Altea och gamla stan. Vilken mysig dag vi fick! På kvällen var vi helt utpumpade av cykelturen och alla intryck. Raggsockor och mysbyxor på och en film i husbilen, check!

I tisdags visade vi paret Carlén lite mer av utelivet i Benidorm. Här hänger vi och lyssnar på livemusik på "Western Saloon"....

Lena och Leif gick hem vid tiotiden, men jag och Bosse var inte lika listiga. Det var ju nu vi hade börjat komma i form, så vi gick vidare till ett ställe där det var bra musik att dansa till - "Red Lion". Jättekul att skaka loss till den suggestiva musiken.

Vid halv tolv-tiden, så började folk att placera ut stolar i utkanten på dansgolvet. Det skulle tydligen bli någon form av show. In kommer en naken kvinna med röda högklackade skor och en fjäderboa. Öh, skulle det bli striptease mån tro??

När showen drog igång, så tittade jag och Bosse på varandra och konstaterade i samförstånd, att den nakna kvinnan varken var attraktiv eller ung. Precis när vi hade dömt ut henne totalt, så började hon att trolla fram saker ur sitt underliv - lite som Carl Eijnar Häckner, fast inte ur näsan då. Bosse försökte att filma, men fick onda ögat av vakten, som sa att blixt fick man inte använda....

Bosse och jag stod och tittade med öppna munnar, medans hon trollade fram meterlånga flaggspel, sjalar och diverse prylar på löpande band ur sitt inre. Måste erkänna att det faktiskt var oväntat kul. Som final trollade hon fram ett paraply, även det ur snippan.

Efter showen blev det mer dans, så svetten lackade. Riktigt kul och tiden bara flög iväg. När klockan var halv tre, så var det dags för en ny show. Den här gången så kommer Musse och Mimmi Pigg in på varsin Segway-bräda och drar igång med en liveshow. Hade vi inte tappat hakorna innan, så gjorde vi det definitivt nu.

Bosse har tidigare sagt att någon gång i sitt liv, så skulle han vilja besöka en porrklubb. Typ en sak på hans "bucket list". Jag tror, eller rättare sagt, jag vet att han nu kan pricka av den! Gapskrattande tog vi oss sedan hem till campingen och insåg att den här kvällen var kulmen i "Sin City". Nu räcker det!

I går ägnade vi dagen åt att köpa presenter till våra tio barnbarn. Kan vara nog så, krävande efter en kväll som i tisdags. Senare på kvällen, så gick vi ut tillsammans med Lena, Bosse och Carléns och åt en underbart god smörstekt torsk på "Casa Jan". Kan verkligen rekommenderas!

Nu börjar våra krafter verkligen att vara på upphällningen. Vi vill ju så mycket och vill hinna med allt och alla, men någonstans så tar det ju bara stopp. Tanken var att vi skulle ha gått på ytterligare en jamsession ikväll, men vi har lagt ner det projektet och tar en välförtjänt softkväll i TV-soffan.

Det börjar dra ihop sig till att ta farväl av Benidorm och alla goa vänner här. På söndag börjar vi så sakteliga att åka norrut igen.