söndag 12 januari 2020

Vandring och fler kalas

Efter den fartfyllda nyårshelgen, så kändes det verkligen skönt att ta sig ut på en långpromenad igen. Den här gången gick vi rakt upp från campingen sett, vidare mot Rincónklippan. Fantastiskt väder....


Vi gick igenom fina villaområden och in bakom de höga hotellen på klippan. Här hittade jag en frän fotovinkel genom en utfartsspegel....


Vår nyfikenhet drev oss in på en liten stig in i skogen, upp mot berget, där korset finns. Den friska luften och frodiga grönskan fascinerade oss. Snart upptäckte vi skumma platser, där det såg ut som att någon bott tidigare....


Även om vi blev lite nojiga, så fortsatte vi uppåt stigen, vidare in i skogen. För säkerhets skull, om vi nu skulle bli rånade eller något i den stilen, så flyttade jag bort betalkortet och övriga viktiga kort från mobilfodralet till BH:n. Allt så mystiskt, men ändå vackert....



Vi klarade oss helskinnade ut ur den mystiska skogen, så när som på att Bosse skrapade upp ena benet på en torr gren. Blödde rätt så bra ett tag, men det tror jag var bra med tanke på infektionsrisken....


Trots det blödande benet, så tog vi oss runt Rincónklippan på en väg vi aldrig tidigare hade gått. Kul att se Benidorm från ett annat håll....


För att få de där bästa korten och videoklippen, så klättrade jag upp på kantstenen och lutade mig över staketet....


När jag sedan hoppade ner från kantstenen, så håll jag på att sätta hjärtat i halsgropen. Den här lilla krabaten hade hittat sin plats i solen, på kanten av stenen, där jag tidigare hade stått och fotat. Någon som vet vad det är för sort?....



På trettondagsafton så mötte vi upp med våra Albirvänner på "La Esatción" för en jamsession. Mycket trevligt, som vanligt! Normalt brukar det vara jag som klänger runt halsen på någon av musikerna och vill bli fotad, men nu var det Bosse som fattade tycke för en av sångerskorna. Klart att jag tog tillfället i akt och fotade....


Sedan gav det sig inte bättre än att jag hamnade på scenen, redan samma kväll med det här gänget - "The Jack" på "Daytona Beach"....


En del undrar hur vi orkar med allt kul och ibland ställer jag mig samma fråga. Sen kommer vi alltid fram till att det bara är att ösa, så länge tygen räcker. En dag kan det vara för sent och då skulle vi ångra att vi hade varit förståndiga och återhållsamma.

Med denna sanning i friskt minne, åkte vi redan nästa dag med Albirvännerna på "Ni Hao" - ett asiatiskt ställe med superbra mat och friterad glass till efterrätt. Nöjd Boo....


Efter det en festlig drink på karaokebaren "Voices". Nöjd Lena W....


....och resten av gänget....


Varför säga nej till ny jamsession redan nästa dag? Nej, inte då! Ostbricka och musik med samma gäng på "Rosa´s café" i Altea....


Här är tre av kalaspinglorna i gänget - Sandra, Ing-Margret och Lena P-B....


Vid det här laget var vi helt slut och såg fram emot att bara slappa i flera dagar. Tror ni att det blev så? Tok, heller! Våra husbilsvänner Carléns hörde av sig och skulle komma förbi och hälsa på oss i Benidorm ett par dagar. Jättekul, tyckte vi! Bara att ladda om!

Det blev två trevliga dagar med Carléns. Inga större utsvävningar, men mycket mat. Första kvällen åt vi monsterpizzor på "Pizzeria Duetto" här i Benidorm. Fantastiska pizzor och trevlig personal....



Sen en sängfösare på "Morgan Tavern" med en urusel Tina Turner-kopia....


Nästa dag klämde vi in en härlig långpromenad, innan det var dags att ta tag i kvällens planerade "see food buffé" på "Kaktus Hotel" i Albir. Regnet öste ner för ovanlighetes skull och det blev taxi från dörr till dörr. Tyvärr inga bilder, men kan rekommenderas.

Superkul att få rå om paret Carlén i dagarna två, men nu skulle vi ta tag i oss själva och vila. Sagt och gjort, så igår ägnade vi dagen åt en superhärlig långpromenad upp i bergen. Bjuder på en vacker vy....


Idag har vi också vilat, fast på campingen....


1 kommentarer:

Skicka en kommentar