fredag 6 mars 2020

Våren och föräldrar är på väg!

För att ha ett mål med vår promenad i söndags, så bestämde vi att vi skulle gå till "Tjuvarnas marknad", eller "El Cisne Flea Market", som den heter på riktigt. Vi gick en liten genväg för att slippa den så livligt trafikerade N332. Vackert med alla vårblommorna....

Bosse är ju konstintresserad, så vi hamnade i den runda "kvarnbyggnaden", där man kunde hitta väldigt udda "verk"....

Kul att titta runt, men det blir ju inte mer än att titta, för vi kan ju inte handla så många saker till husbilen. Gör vi det, så måste ju något annat åka ut. Vi fick oss i alla fall en bra promenad.

Till eftermiddagen/kvällen blev det en norsk/svensk spontanträff på campingens terrass. Här närmast i bild, ser ni Kate och Egil - ett jättetrevligt norskt par....

I tisdags kväll åt vi tillsammans med dessa goingar på "Mandarin Wook"....

Mycket mat och trevligt sällskap! Rick och Sandra var tvungna att åka hem till deras lilla mops Dexter, men vi andra hade ju just kommit i form och fortsatte kvällen på "Silver Dollar Bar". Där blir det oftast spontandans och den här kvällen var inget undantag....

En sådan kväll kräver några dagars vila. Jisses, märks att man inte är 25 längre!

Sist så skrev jag ju om att min förkylning har börjat att ge sig och så är det fortfarande. Däremot så har våra nära och kära därhemma drabbats av diverse sjukdomar. Extra trist, eftersom vi har bokat flyg och hotell här i Benidorm för våra föräldrar och min son med sambo. Vi har flera födelsedagar, som vi hade tänkt fira här.

Vi har nu precis bokat av sonens och hans sambos resa. Båda är rejält sjuka, så det var bara att bita i det sura äpplet, även om det svider bra på båda håll. Tur att vi hade avbeställningsskydd! Får ta igen det nästa vinter här i paradiset!

Det andra orosmolnet har kretsat kring min mamma, som både har KOL och  just nu ligger med en andra omgång med influensa. När jag pratade med henne i tisdags, så var hon helt på det klara med att hon inte skulle orka resan hit. Efter det har hon besökt sin läkare och fått en hästkur med penicillin, så nu är både hon och hennes man helt inställda på att komma hit. Törs inte riktigt jubla ännu, men jättekul om det blir av!

Solen har verkligen börjat att värma och att bränna, så vi har tillbringat två härliga dagar här på campingen i varsin solstol. Skönt - visst, men någonstans så känns det ju att kroppen vill ha sitt. Idag var vi båda inställda på att göra en härlig långpromenad genom pinjeskogarna till Albir.

En fröjd med mimosan, som just har börjat blomma. Man känner den härliga doften i vindarna....

Sen mötte vi det här härliga gänget....

Bougainvillean är inte heller att leka med! Ändå har den inte tagit riktigt fart för säsongen än....

Väl inne i Albir, så behövde fötterna vila och magen behövde sitt. Vi gjorde sällskap med Rick på "Universal" för en nachostallrik och "pinta" (stor stark). Kul att kunna ses så där spontant och opretentiöst.

Molnen tornade upp sig och blåsten tilltog. Vi fick till och med några regnstänk på oss innan vi gav oss iväg hemåt igen. Vi tog en lite annorlunda väg tillbaka. Bara för att få se något annat och det fick vi. Här en jättekaktus i en rondell....

Sen fick vi lära oss att apelsinträden bär frukt samtidigt som de börjar blomma igen. Kolla in de vita knopparna! Snart kommer det att lukta apelsinblom, så fort vi går ut....

Vi lärde oss också att knopparna på citronträden är lila. Dessvärre fick jag ingen bra bild på det. Bara citroner....

Sen mötte vi den här sköna killen. Vit på ena sidan och svart på andra. Sen en mustasch också. Min dagliga dos av kattgos är räddad....

Mandelblomningen är över. Nu kan man se att mandlarna är på gång....

Ingen bra bild, men dock ett granatäppelträd, som håller på att få nya löv....

Tror att det är spanska marguriter, som är så gula och fina mot den hotfullt mörkblå himlen....

Underbart att ta in allt det vackra! Ändå är vi ju tätt inpå storstaden Benidorm. Med blåsor på mina tår, så var det rätt så skönt ändå att komma hem till husbilen och lite välförtjänt vila. En varm dusch på det, sen var vi i hamn.

Nu håller vi tummarna för att våra föräldrar kan komma ner hit på tisdag, som planerat. Det är ju ändå det vi har planerat för och jobbat emot i flera månader.