måndag 2 maj 2011

Är det så här vi vill ha det?!

Morgonen är kall idag, inte mer än drygt fyra grader. Men solen skiner och lockar mig ut i den klara luften. Jag önskar att jag hade haft riktiga vantar idag istället för mina träningshandskar á la modell torgvante. Men det är bara att bita ihop och traska på.

Varje dag har jag retat mig på hur mycket skräp jag ser i dikesrenarna där jag går. Man funderar ju ibland hur folk är funtade. Verkar som att det är OK att bara veva ner rutan och hiva ut allt möjligt junk. Sen finns det ju saker som gör att man verkligen börja fundera över hur folk tänker, om de överhuvudtaget tänker. Vad fasen gör en brandsläckare mitt i klorofyllen?!


Eller ett däck?


Någon har varit törstig...


Slut på spolarvätska?


Coop nära!


Mmmm...


Mensvärk eller ont i huvudet?


Lite ny energi, kanske?


Här har det varit fest på parkeringen vid badet!


Ja, Jäger är gott, men inte sjutton skulle jag sitta i bilen och kröka och sedan langa ut tomflaskan genom fönstret! Morr! Man kan ju hoppas att föraren var nykter i alla fall!


Skrämmande att det finns så mycket skräp i våra vackra omgivningar runt Bälgviken, ett samhälle med ca 100 hushåll. Betyder det att det finns grannar som jag hejar på varje dag som har varit med och skräpat ner? Nej, jag vill verkligen inte tro det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag instämmer med dig: Morr! Jag noterade bildäcken och flaskorna vid badet. Det är så trist!

Ingegerd

Lena sa...

Ja, det känns ju trist om vi ska behöva städa upp efter andra, men det är ju så det brukar gå till, att skolklasser rensar upp längs våra vägar på våren. Suck!

Skicka en kommentar