tisdag 5 juli 2011

Spartips Nr. 7

Det finns en Facebookgrupp som heter "Drick kranvatten för helvete!". Tycker att det säger det mesta. Det har gått lite för långt det här med vatten i olika tappningar, allt från Ramlösa till vitaminvatten. Allt är i princip bara samma sak, upptappat kranvatten, oavsett vad fabrikanterna försöker att lura i oss.

Själv har jag investerat i en Soda Stream. Då kan man få mer än bara kolsyrat vatten. Smakerna som finns att köpa till Soda Stream är väl sådär. De är dessutom onödigt dyra, även om det blir billigare än att köpa färdig läsk. Därför brukar jag köpa Fun Light, sockerfri saft i alla möjliga goda smaker.

Kolsyrar man först vattnet och sedan fyller på i saftglaset, så blir det supergott. Nu finns det dessutom speciella Fun Light som är anpassade till Soda Stream, men det finns ju ingen anledning att betala mer än man behöver.

Min mamma tycker att det ska vara Ramlösa, som hon anser vara originalet. Jag känner då ingen skillnad på eget bubbelvatten och Ramlösa. Nåja, det är väl upp till var och en att avgöra. Jag betalar i alla fall inget extra för att dricka just vatten!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar