lördag 10 december 2011

En vecka på Lagmansgatan

Isen ligger redan bitvis på Bälgvikssjön, lägger jag märke till, när jag åker i bilen längs med sjön. Känns sådär att åka ut till huset idag, men jag har bestämt mig för att idag ska jag rensa ur frysen, så att jag kan stänga av den och därmed spara lite el.

Mamma och Lillis har lovat att jag ska få hyra in mig i deras stora frysbox, tills jag har plats själv. Jag måste bli bättre på att inte köpa för mycket av allt. Det är precis som att jag inte har fattat att jag är ensam ännu.

När jag ändå är ute i huset, så passar jag på att fylla bilen med saker, som ska stå i förrådet. Man vet ju aldrig, det kan ju blir riktigt bråttom snart, med att komma ur huset, dvs om jag nu har turen med mig med spekulanterna. Hoppas, hoppas!

Nu börjar även mitt nya förråd att bli fyllt. Ändå har jag massor av saker kvar i garaget och på vinden. Blommorna, som jag har på vinterförvaring i garaget, är väl bara att glömma i och med att jag har kallförråd nu. Får se om jag i alla fall kan rädda favoriterna.

En grannfru, som jag pratade med vid förrådet, sa att "- Du måste släppa det förflutna nu och gå vidare! Du kan köpa nya blommor!". Ja, visst kan jag det, men det skär i själen att inte kunna spara favoritpelargonerna, fuchsior och röd oxalis. Få se om mamma kanske har plats någonstans.

För var dag som går, så känner jag hur rätt det här är. Jag stortrivs i min nya, fina lägenhet! Dessutom har de jag har hälsat på varit mycket trevliga och omtänksamma. Bådar gott inför framtiden!

Nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli kvart i fem. Mamma och Lillis bjuder på kalops i kväll och jag har tänkt ta cykeln dit, så att jag kan dricka vin till maten. Känns så oerhört lyxigt att ha så nära till allt och alla. Just love it!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar