söndag 29 januari 2012

Snärjig söndag

Det blev inget av med TV-soffan igår kväll. Jo, jag satte mig där och började sappa bland kanalerna, sen hade jag inte tillräckligt med ro i kroppen, för att sitta still. Jag häckade vid datorn istället, i stort sett hela kvällen. Rätt så konstigt, för där sitter man ju också still.

Nu har jag så sakteliga börjat vakna till liv, efter en orolig natt. Jag tog ingen medicin i går kväll och JA, jag har sovit dåligt.

Idag blir det full rulle, i princip hela dagen. Först ska jag se till att komma ut till Bälgviken. Eftersom jag har lagt ut mitt gamla hemmagym under "Bortskänkes", så har jag fått många intresserade. Det är dessutom en del andra saker, som ska säljas iväg också.

Städa står fortfarande på schemat, så vi får väl se om jag kan komma mig för att göra det idag. Kl. fem ska jag träffa mäklaren och husköparna, för att skriva kontrakt. Lite ovanligt att det sker på en söndag, men det var enda chansen innan månadsskiftet.

Efter kontraktsskrivningen, så ska jag hem till mamma på middag, igen. Vet inte om hon bedriver någon uppgödningskampanj eller nåt, men jag har snart gått upp alla kilona, så..... På tal om det, så borde jag försöka hinna med att få in någon promenad idag också.

Jag är lite orolig för Simba. Han äter så dåligt och jag tycker att han har magrat. Varken kycklingfilé eller tonfisk duger längre. Han kan ju inte äta vad som helst, för sina njurar. Vet inte riktigt vad jag skulle kunna locka honom med. Få se vad jag kan hitta i affären, som är lämplig mat för en gammal kräsen katt.

Har jag berättat att jag har myrinvasion här hemma? Vet inte om det beror på att jag har bankat i väggar och i trösklar, så de små krabaterna har vaknat till liv. Måste ju vara ganska ovanligt den här årstiden i alla fall. Föreningen är försäkrad via typ Anticimex, så jag ska vända mig dit, så fort det blir vardag igen.

Nej, nu ska jag väl se till att jag inte blir sittandes här alltför länge. Gäller att sätta fart, så jag hinner med allt idag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar