torsdag 5 januari 2012

Trettondagsafton

Känner mig ännu lite bättre till mods idag, trots att jag får alla bilder tillbaka med jämna mellanrum. Det är den där jäkla obduktionsrapporten, som spökar i mitt huvud. Jag har ju alltid haft lätt för att skapa mig bilder, men ibland önskar jag motsatsen.

Det är några få minusgrader ute och den bleka januarisolen försöker att tränga igenom dismolnen. Tror banne mig att jag ska ta en promenad idag. Jag ringer Ann-Jeanette, för att höra om vi kan göra sällskap. Hon och Andres är precis på väg ut, så det funkar inte idag, men gärna en annan gång.

Jag ringer mamma, men ingen svarar. I brist på annat att göra, så ringer jag till Yves Rochers kundtjänst och kollar varför jag inte har fått mitt paket, som jag beställde i slutet på november. Mina misstankar blir bekräftade, jag hade fel mobilnummer för avisering. Suck! Nytt paket kommer, tack för det!

Henke fick ju min blue-ray-dvd, så jag har gått och tagit sats i flera dagar, för att koppla in den gamla. Jag bara hatar alla dessa sladdar, men nu tar jag tjuren vid hornen. Hur svårt kan det vara?!

Av bara farten, så tar jag även bort digitalboxen, som inte gör någon nytta här. Ytterligare några sladdar att koppla om. Snacka om att jag blir stolt, när allt fungerar! Nu kan vi prata om vuxenpoäng igen!

Önskar att jag fattade lite mer av det här med digitalbox och TV via stadsnät. Jag är ju van vid klockren bild, sen när jag bodde i Bälgviken. Nu måste jag säga, att det är usel kvalité på TV-utsändningen via stadsnätet.

Jag kan ju tydligen inte använda min gamla digitalbox, så jag får väl ringa till leverantören och darra lite på läppen för att få hjälp då. Sånt här ska ju bara fungera! Verkligen hatar, när jag inte förstår och behärskar ett område. Vadå "fru kontroll-freak"!

Efter en stund, så får jag tag på Lillis. Han och mamma är på stan och ska vidare till Tuna Park, för att fynda TV. Jag berättar att jag har tänkt att promenera till dem, för att hämta hem cykeln. Det blir bra det!

Precis när jag står i hallen och är på väg ut, så ringer min mäklare. Spekulanterna har gått upp ett snäpp i budgivningen, men står fortfarande långt ifrån det jag vill ha för huset. Jag ber henne att hälsa dem att jag står fast vid mitt sista motbud.

I stället för att ta den vanliga vägen till Borsökna, så går jag en grusväg runt "Rullatordalen". Givetvis, så slutar den vägen vid två hus och jag får vända tillbaka. Jag hittar en gångstig, som viker av från grusvägen, i riktning mot Borsökna, (tror jag).

Jodå, jag har lokalsinnet med mig och är snart inne på en annan grusväg, som leder fram till Borsökna. Det blir till och med så bra, att jag kommer fram precis vid infarten till mammas och Lillis gata. "Stigfinnare-Axelsson"!

Under promenaden till Borsökna, så har jag hunnit fundera en hel del på det där med husförsäljningen. Det skulle ju vara himla skönt att få huset sålt, så att jag slipper ha det kvar över vintern. Hm, jag kanske borde ge ett motbud igen, för då har vi gått halva vägen var i budgivningen.

Jag diskuterar med mamma och Lillis, om det nya budet på huset. Samtidigt, som jag vill ha "is i magen", så skulle det vara värt så mycket att slippa tänka på huset mer. De ska nog få svettas lite över helgen i alla fall! Sen får jag se om jag ringer upp mäklaren efter helgen.

Efter kaffe och mackor, så tar jag min cykel hemåt igen. Gäller att ta det lite lugnt, för det är förrädiskt halt. Det går bra, trots allt, och jag är hemma igen efter ca 20 minuter.

Hemma hos mamma och Lillis, så fick jag klart för mig att det faktiskt är Trettongdagsafton idag. Med den insikten, så inser jag också att imorgon är det Trettondagen och därför tvärstängt på Bolaget. Jag som hade tänkte att handla vin till helgen!

Framför datorn, kan jag snart konstatera att Bolaget är öppet till kl. 20 idag. Men då så! Jag gör mig klar och går ut till bilen, för att ta mig till Tuna Park.

Dessvärre, så är rutorna på bilen helt nerisade. Jag gör ett lojt försök att skrapa rutorna, men inser snart att jag inte orkar. Bilen är ju som en en jäkla iglo! Jag har vin hemma och kan vänta till lördag med att åka till Bolaget.

Alltså, så har jag en bra anledning till att öppna en av de finare flaskorna i vinstället. Det blir en Campo Viejo Reserva och den smakar ljuvligt. Rioja är alltid Rioja! Tack Agge, för det var den du hade med dig, när du kom på besök.

Nu ser jag fram emot kvällens dos av Voice Sweden. Jag satt faktiskt och småmyste i soffan, helt själv igår. Det är ju en fördel, när man inser att man faktiskt trivs i sitt eget sällskap i alla fall! Skål då, Lena!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skål på dig käre vän,nästa gång vi ska dricka vin så kan vi vara hos mig så gör jag en tacopaj vad säger du om det? t ex den 26/1 eller 27/1 då är jag ledig fre-sö går av torsdag em kl 15.

Lena sa...

Låter ju som en bra idé! :)

Skicka en kommentar