torsdag 2 februari 2012

Torsdag och TRIM

Även idag, har jag en hel del inbokat. Till att börja med, så ska jag gå till min optiker och göra en synundersökning. Kan ju vara bra att kolla med jämna mellanrum.

Det är riktigt kallt ute idag, så jag är glad att jag kom ihåg att sätta i motorvärmaren, innan jag började med frukosten. Nu behöver jag bara skrapa rutorna på sidorna lite lätt. Känns riktigt lyxigt dessutom, att veta att det är brf-föreningen, som betalar notan.

Min syn har inte försämrats så mycket, så att jag behöver byta glasögon. Då kan jag göra något annat, mycket roligare, för dessa pengar! En stor eloge till min optiker, som talade om, att jag lika bra kan köpa billiga läsglas, om jag känner att det skulle behövas.

Efter optikern, så bär det iväg till en guldsmed, för att kolla om det är någon mening att laga en ring, som jag har fått av mamma. Dessvärre, så kostar själva lagningen mer än en ny ring. Sorry, mamma!

Sen går jag till Länstrafikens kundcenter, för att hämta ut mitt gratis månadskort för hela länet. Jag anmälde mitt intresse på deras hemsida, för ett tag sen och hade turen att bli en av de ca 1500 testresenärerna. Inte helt fel att åka buss gratis i 30 dagar!

I bagagen på min bil, så skramlar det häftigt, varje gång jag svänger. Det är de resterande hantlarna och vikterna, som blev kvar. Nu är jag på väg till Vårdcentralen Smeden, för att dumpa dem där. Jag är glad över att bli av med dem och min FB- och trädgårdsvän, Peter är glad över att få ett tillskott på gymmet på jobbet.

När jag ändå är i krokarna, så handlar jag det som behövs på Willy's. Jag har ju lovat mamma och Lillis att bjuda på spagetti och köttfärssås idag, så jag behöver fylla på lite i skåpen, för att kunna uppfylla det löftet.

Vi äter alla med god aptit. Det blev faktiskt riktigt gott! Jag har börjat med, att ha i en påse parmesanost och lite ajvar i köttfärssåsen och det förhöjer smaken otroligt mycket.

Kaffet efter maten kombineras med, att kolla in nya köksmöbler på nätet till mamma och Lillis. Dessutom hjälper Lillis mig, att limma det sista på den trasiga köksstolen. Tack, Lillis!

En stund vid datorn, sen är det dags att ta mig in till stan, för att vara med på TRIM's årsmöte. (TRIM = TRädgårdar I Mälardalen) Känns lite pirrigt att träffa alla nya människor, men jag är ju ingen dununge längre, så det går bra. Självklart åker jag buss!

Nu sitter jag här vid datorn igen och har just betalt in anmälningsavgiften till TRIM's trädgårdsresa till småland, i början av juni. Tjohooo! Gäller att passa på, när jag är på det humöret! Måste ju ta alla tillfällen, att ha lite kul och att träffa nya människor!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar