lördag 24 mars 2012

Härlig fredag

Igår var det en sån där fullmatad dag igen, så att jag aldrig hann blogga. Här kommer i alla fall ett sammandrag.

Det är en sån där underbar vårdag idag. Klarblå himmel och nästan helt vindstilla. Bra tajming att jag ska städa idag då. Jag har skjutit upp det så länge nu, så det är inte ett alternativ att skjuta på det igen. Nåja, det tar ju inte lång stund att dra runt ett varv med dammsugaren. Det får duga.

Carina kommer altanvägen, för jag sitter i solen och myser, när hon kommer. Hon har köpt med sig var sin låda med sushi. Mm, det ska bli gott! Tror inte att jag har ätit det sen i höstas. Vi sätter oss på altanen i solgasset och äter.

Det är länge sedan vi träffades, så vi har mycket att prata om. Känner nu hur jag har saknat Carina och våra samtal. Måste bli bättre på att hålla kontakten med mina gamla vänner. Det blir ju lätt så, när man träffar så många nya vänner.

Henke ringer och frågar om han kan komma förbi och äta. Han har ingen att luncha med, så självklart kan han komma med sin kebabrulle och göra oss sällskap här på altanen.

När Henke och Carina har åkt, så är det snart dags för mamma att komma. Jag har lovat att hjälpa henne att blåsa och fixa håret inför kvällen. Jag hinner lagom göra mig själv iordning, innan hon kommer.

Det tar inte lång stund att fixa mammas hår och hon åker hem igen. Nu väntar nästa besök. En spontan fika med han med stort H. Lite scaery. Tänk om det inte känns så där magiskt, som det gjorde i lördags! Det kan ju vara jag som har blåst upp spänningen.

Jag sitter i solen på altanen, när han kommer. Han ler och kliver upp på altanen, går direkt fram till mig och kramar om mig och ger mig en puss rakt på munnen. Wiii! Nu har ju grannarna garanterat något att prata om! So what?!

Vi dricker kaffe och äter glass. Frågorna haglar mellan oss och vi gör ett seriöst försök att lära känna varandra. Jag känner att jag sitter och ler hela tiden. Ser säkert urfånig ut, men jag bryr mig inte. Känslan från i lördags är tillbaka. Så härligt!

Jag får skjuts ner till Spakällan, där mamma väntar. Nu blir det bubbel i dubbel bemärkelse och massage. Livet är bra härligt emellanåt!


Nyknådade och med russinhud, går vi till Ölkultur, där Lillis sitter och väntar. Maten på Ölkultur har tagit slut, så vi nöjer oss med en öl, innan vi går vidare till Grappa. Där blir det riktigt god mat med vin till. Grappa har alltid serverat bra mat, när jag har varit där.

När det är dags att tänka på hemgång, så ringer vi Henke. Han är ute på stan och åker omkring med Micke och hans gula vrålåk. Häftigt, då får vi åka ståndsmässigt hem! Jag bara älskar det där motormullret!


Återigen, får grannarna något att skvallra om. Henke gasar nämligen till, precis utanför min lägenhet. Bra där! Nu ska det bli skönt att få krypa ner i sängen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar