onsdag 21 mars 2012

Kalasväder och fullt ös

Idag ska det bli kalasväder och solen skiner redan med full styrka, när jag kliver ur sängen. De senaste dagarna, har jag haft lite svårt att sova en hel natt, men det har sin naturliga förklaring. Det är mycket som rör sig i min hjärna nu.

För att få lite bukt med mitt bubblande inre, så snör jag på mig löpardojjorna och ger mig ut på en långsam joggingrunda. Det blir cykelbanan mot Tuna Park, till att börja med. Där är det torrt och allt grus är bortsopat. Perfekt!

Straxt efter Stenby Gård, så hoppar jag till, när jag ser två loja huggormar, som ligger och solar sig i dikeskanten. Hoppsan, har dessa små raringar vaknat till liv redan?! Hm, det blir nog cykelbanan hem i stället för skogsstigen, som jag hade planerat från början.


När jag joggar genom tunneln under Västerleden och kommer upp mot Flacksta Gård, så hör jag lärkornas drillande över gärdet. Sen dröjer det inte länge, innan jag ser flera fjärilar. Solen steker i mitt svettiga ansikte. Nu är det banne mig vår på allvar!

Det hinner bli runt 7 km, innan jag är hemma igen. Helt slut, men ack så skönt! Nu har jag kunnat resonera med mina bubbliga vårkänslor och förvirrade tankar, under joggingrundan. Känns bättre nu. Lite mer kontrollerat.

Förutom endorfinkicken, så känner jag mig väldigt nöjd med att ha orkat runt. Jodå, jag fick lov att stanna ett par gånger under rundan, men ändå. Det kan ju bara bli bättre och bättre.

Efter en välbehövlig dusch, så tar jag bilen ut till mammas och Lillis hus i Borsökna. Jag har lagt ut säljannonser på Facebook på en del prylar, som blev över från loppisen. Nu ska jag hämta de saker, som folk har tingat. Ibland blir man förvånad över vad som går att sälja.

Sen bär det av till frissan. Egentligen skulle jag inte ha gått dit förrän om en vecka, men nu står jag inte ut med min utväxt och risiga hårtoppar längre, så jag har lyckats få en tid till idag istället.

Efter besöket hos frissan, så hinner jag lagom slänga i mig några uppvärmda köttbullar, innan det är dags att gå till Ica Stenby, för att leverera mammas panelgardiner till en köpare.

Efter det ska jag ta mig in till stan och gå på en föreläsning, som trädgårdsföreingen TRIM anordnar. Min nya kompis, Anitha kommer med också. Jag har lovat att hjälpa till med kaffeserveringen i pausen. Kul!

Fattar inte hur jag hann med att jobba förut! Nu är det snart ett år sedan jag slutade och jag ångrar det definitivt inte. Nu kan jag sysselsätta mig med de saker jag verkligen vill göra. Jiihaa!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar