onsdag 30 maj 2012

Lätt stressad

Klockan har redan hunnit bli elva, när jag kommer till mamma, för att ta med mig Effie ut i milspåret. Det blåser kallt och jag är glad över att jag har valt att ha långbyxor och jacka.

Det är underbart vackert i skogen. Fåglarna kvittrar och det är en skir grönska, som har slagit ut. Jag har Effie kopplad, för det är så många utflugna fågelungar i skogen. Förmodligen har rådjuren fått ungar också och jag vill ju inte att de ska fara illa.

Jag var rent utav lite stressad, innan jag kom iväg till mamma. Jag vet inte riktigt varför. Det är bara en känsla. Nu känner jag att den känslan sakta börjar försvinna. Det är alltid så läkande att lufsa omkring i skogen och bara ta in det vackra.

Hur fasen kan jag vara stressad, när jag inte ens jobbar?! Jo visst jobbar jag på Ica, men det är ju bara någon dag i veckan just nu. Det handlar nog mer om att det har hänt så mycket i mitt liv på så kort tid. Allt är så härligt, men det finns också en oro över att det är för bra för att vara sant.

Bosse och jag har pratat väldigt mycket om just den känslan. Det är ju inte bara jag, som känner av den där lilla oron. Vi har i alla fall kommit överens om, att nu kör vi så det ryker. Vi satsar båda, allt vad tygen håller. Finns inget och ingen att hålla igen för. Här och nu!

Effie och jag är tillbaka hemma hos mamma vid ettiden. Då kommer Lillis hem och vi fikar tillsammans. Vi pratar lite om den kommande inflyttningsfesten och spånar lite kring mat och aktiviteter. Jag och Bosse har lovat att hjälpa till, så mycket det bara går.

Efter besöket hos mamma och Lillis, så har jag ett späckat schema. Jag ska till K-Rauta och bl a köpa tyggarderober att ha i förrådet. Mina kläder får snart inte plats i garderoberna och jag tycker att jag redan har rensat ut det jag inte ska ha. I-landsproblem!

Det blir en sväng in till city också, för att besöka optikern. Ett av fästena på mina glasögon har gått sönder och jag behöver få det lagat. Gjort på en litet kick. Sen bär det iväg till Coop Forum, för att köpa ett kalkfilter till kaffebryggaren, men det verkar ha utgått. Jahaja, så var det med den saken då.

Sen handlar jag mat på Ica Stenby. Jag har laddat upp mitt Ica-kort, så att jag kan handla med personalrabatt. Vore ju dumt, att inte utnyttja den. Sen gäller det ju givetvis att vara prismedveten, för de är inte direkt billigast i stan.

Hemma igen, så har jag fått en säck med planteringsjord av Lillis. Tackar för det! Sen orkar jag banne mig inte, att ta tag i det där med att plantera blommor idag. Får helt enkelt bli en annan dag. Jag sätter istället fart att få in maten i kyl och frys. Proppfullt!

Jag gör mig två hamburgare till kvällsmat. Smakar egentligen inget vidare, men man måste ju äta i alla fall och enkelt var det att laga till. Men då så, då har jag tvätt att hänga. Så in med en ny maskin tvätt. Men vad jag roar mig!

Jag pratar en stund med Ullis, när jag har tagit en paus i soffhörnan. Vi har inte hunnit träffats på ett tag nu. Det har varit fullt upp för oss alla och även sjukdom har ställt hinder i vägen för oss. Nu har vi planer på att träffas till helgen i alla fall.

Nu ska jag snart ringa till Bosse. Jag brukar göra det vid åttatiden, då han har hunnit hem till sitt rum och duschat och gjort sig klar för kvällen. Igår tror jag att vi slog alla rekord, när det gäller att prata i telefon. Vi pratade i närmare fyra timmar!

Det här är i alla fall sista natten, innan vi ses igen, så då känns det genast lite bättre. Då kanske vi kan hejda oss lite med telefonpratandet. I morgon kommer vi att ses redan på eftermiddagen. Då får vi äta lite gott och ta igen det vi har saknat under veckan.

2 kommentarer:

Tinezza sa...

Det gör ni rätt i att satsa allt !!!!

Lena sa...

Tack, Tinezza! Ja, vi går dit magen pekar, eller hur jag ska uttrycka mig! ;)

Skicka en kommentar