onsdag 6 juni 2012

Bräcklig men glad

Så där då! Har just kommit tillbaka, efter en härlig skogspromenad innan frukost. Jag sprang lite ibland, när andan föll på. Luften är ju så härlig, efter att det har regnat och det har det ju gjort de senaste dygnen, så att det räcker och blir över.

Idag mår jag ännu lite bättre, men ångesten ligger kvar och lurar i vassen. Gäller att ta det varligt nu ett tag och inte utsätta mig för stress. Gensvaret på gårdagens blogginlägg blev enormt. Tack alla fina människor, för att ni knuffar mig framåt i rätt riktning!

Sen måste jag väl erkänna att gensvaret på bloggen blev lite väl starkt, i förhållande till det som verkligen hände. Skulle nog tro att den personen känner sig rejält tilltufsad nu. Det var ju inte riktigt meningen, eftersom vi redde ut saken någorlunda på Facebookchatten. Hon har dessutom sagt att hon är glad för min skull och det värmer.

Jag pratade med min beteendevetare på telefon igår. Det räckte med att bara höra hennes röst och att hon sa samma ord som min fina familj och omtänksamma vänner omkring mig. Nu är jag på rätt spår, även om det tar en stund att komma tillbaka.

Även om jag är nykär, så ligger sorgen och ångesten där under ytan och bara väntar på att få komma fram. Då behövs det inte mycket för att stjälpa omkull mig. Jag är väldigt bräcklig! Jag måste inse det själv. Har nog förnekat det hittills.

När jag satt och zappade framför TV:n igår kväll, så fastnade jag för en dokumentär på Svt24, "Hjälp, vi flyttar ihop!". Den handlade om en tjej, som var nybliven änka och just hade träffat en ny man och var nykär. Hon berättade om att hon sörjde parallellt med att hon nu var nykär, hur konstigt det än kan låta.

Jag blev helt knottrig över hur många likheter det fanns mellan våra liv. Tårarna strömmade nedför mina kinder, samtidigt som jag kunde känna en stor glädje över att inte vara ensam i den här situationen. Har ni möjlighet, så titta gärna på den. Finns säkert på SvT-play.

Idag ska jag städa av lägenheten, så att vi slipper göra det under helgen. Bosse jobbar full dag i Uppsala idag, för att slippa åka tillbaka i morgon och jobba. Han kommer alltså hem ikväll och då vill jag att det ska vara klart med alla måsten.

På fredag ska jag jobba kvällen på Ica Stenby. Känns ju sådär, men jag har ju lovat och då är det så. Kan säkert vara skönt för Bosse att ha en ensam kväll hemma också, så vi får väl se det som förenad nytta och nöje. Jag tycker ju dessutom att det är ganska kul att sitta i kassan och träffa folk.

På lördag blir det nog en sväng med husbilen. Mamma och Lillis ska eventuellt åka till Trosa med sin husbil, dvs om nu vädret så tillåter. Då tänkte vi göra dem sällskap. Kan ju faktiskt bli kul. Det måste vara väldigt många år sedan jag campade tillsammans med mamma.

Oavsett väder, så ska jag och Bosse åka iväg med husbilen. Blir det inte Trosa, så kan det bli Skottvång. Där ska det finnas fina vandringsleder. Vi tar med oss regnställ och vettiga skor, så kan vi lufsa omkring i skogarna där, för att sedan mysa i den varma husbilen.

Nu tar jag alltså helgledigt från bloggen igen. Det blir ett långt uppehåll denna gång. Ja, vi får väl se om jag klarar det, men hittills har det bara känts bra att stänga av datorn, när Bosse kommer hem. Känns som att jag har andra viktigare saker att ägna mig åt då.

Trevlig helg på er!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar