måndag 4 juni 2012

Hektisk helg

Helgen har bjudit på allt från Ölkultur, Grappa, jobb på Ica Stenby, tacomys, trädgårdsdag med bostadsrättsföreningen i hällregn, grilleftermiddag med Bosses döttrar i hällregn, filmtajm med söndagsångest.

Givetvis har vi gjort mycket, mycket mer, men det vill jag inte tråka ut er med. Summan av kardemumman är i alla fall, att vi åter har haft en mycket hektisk helg. Jodå, det mesta är saker vi själva har planerat in och därmed vill göra, men det känns som att tiden och dygnet aldrig riktigt räcker till.

Nu ska jag försöka, att återigen få undan så många måsten som möjligt, innan det blir helg igen. Den här veckan kommer Bosse hem redan på onsdag kväll. Han har valt att jobba på nationaldagen, i utbyte mot att kunna åka hem en dag tidigare och på så vis få en sammanhängande ledighet.

En av de jobbiga sakerna jag har att ta tag i, är att ringa försäkringsbolaget. Jag har ju lyckats spräcka displayen på nya telefonen. När jag jobbade på Ica i lördags kväll, så skulle jag läsa ett SMS och tappade då telefonen med en olycksbådande duns i stengolvet. Bra jobbat Lena!

Undrar hur min lilla Ullis mår idag då. Hon har problem med en visdomstand och har en djävulsk värk av infektionen, som har förvandlat hennes kind till en dunkande hamstervarning. Ska ringa till henne snart och höra hur det går och när hon får komma till tandläkaren.

Såg också på fejjan, att en av Bosses döttrar ligger med feber, hosta och halsont. Hoppas att hon inte delade med sig av bacillerna till oss andra igår. Känns inte riktigt som att jag har tid eller lust att vara sjuk nu. Krya Issa!

Sen är jag lite avis på en annan av Bosses döttrar, Therese. Hon och pojkvännen åkte till Cypern i morse. De hade lagt ut ett käckt kort på fejjan i morse på sig själva från Arlanda. Skulle inte alls sitta dumt att åka iväg en vecka till solen, för att komma bort från regntråket här hemma. Ha det så bra!

Sänder även en tanke till Josse och Niklas, som fick röja efter oss igår. Vi hade grillpartaj inomhus hos dem och trängde ihop oss sju personer runt deras köksbord. (Ja alltså, vi grillade ju utomhus då). Tack för en trevlig eftermiddag med mycket skratt, värme och god mat!

Nej, nu börjar det snart att växa mossa på mina tänder. Dags att göra mig i ordning, ta tag i dagen och se till att få lite bra saker utförda.

2 kommentarer:

Issa sa...

hoppas ni inte blir sjuka.. Du och pappa borde verkligen unna er en vecka eller Weekend och bara rå om varandra och få lugn och ro, det behöver både du och pappa.

Lena sa...

Du är gullig du Issa! Vi ska nog ut en sväng med husbilen i helgen. Sen har vi ju en semestervecka snart och den har vi med flit inte planerat in någonting på än. Och nej, vi har inte blivit sjuka. Hoppas att det är bättre med dig. Kram! :)

Skicka en kommentar