tisdag 27 mars 2012

Byggstrul och besök av Hailey

Äntligen har jag fått sova ordentligt en natt. Nacken och skulderbladen värker, efter gårdagens påtande i trädgården och av däckbytet. Gör inget! Jag är på bra humör i alla fall.

Jag ska se efter Hailey några timmar på eftermiddagen, medan Ullis och Marre storhandlar. Därför sätter jag fart att göra mig klar, så att jag hinner göra lite saker själv också, innan de kommer.

Det behövs ju handlas lite grejer till köksskåpen och sen behöver jag fylla på lite i kylskåpet också. Jag åker till Coop Forum, för där borde jag hitta allt under samma tak. Radion fyller bilen med rockklassiker och jag sjunger med.

Pyttsan! Byggavdelningen på Coop Forum är i princip tom. De håller tydligen på och bygger om. OK, men då åker jag väl till K-Rauta då, så kan jag handla maten på hemvägen.

Nehej, inte det! K-Rauta har inga socklar i bokfaner. Inte heller Bygg-Max eller Beijers, dit jag åker sen. Jäkla IKEA, som har slutat med sina kök i bok! Nu orkar jag inte kolla vidare, så jag lägger ner bygginköpet för den här gången.

Jag hinner precis packa in maten i kylskåpet och göra mig en rejäl köttbullsmacka av en dagsfärsk rågsiktkaka med rödbetssallad, innan Ullis och Marre kommer med Hailey. Hon är supersöt! Hon har en rosa klänning med svarta fåglar och rosa underkjol i tyll. Till det har hon prickiga strumpyxor, skrikrosa sneakers och svart skinnjacka.

Vi leker lite ute på uteplatsen, innan jag värmer på lunch till Hailey. Hon är så trött, så hon vill knappt äta. Då gör vi som så, att vi tar vagnen och går på en promenad. Då dröjer det inte länge, innan Hailey sover sött.

Jag tar en extra sväng, så att jag får lite motion också. Det är så skönt att gå på nysopade gångbanor och trottoarer. Solen skiner och vindarna är ljumma. Känslorna kryllar i kroppen och jag får behärska mig, så att jag inte skriker ut min glädje.

Så fort jag stannar med vagnen hemma, så vaknar Hailey. Det var inte lång stund hon sov. Blir nog annat sen, när hon börjar på dagis. På torsdag ska de börja med inskolningen. Jag tror att det blir kul för Hailey. Hon tycker om att vara bland andra barn.

Hailey trippar omkring i sina rosa sneakers i området och charmar alla hon möter. Hon går in till min granne och "hjälper" henne att rensa ogräs. Jag hämtar en banan, som mellis till Hailey.

Ullis och Marre kommer snart och hämtar sin lilla tjej. Nu har de kunnat storhandla i lugn och ro och jag har fått en mysig stund med mitt barnbarn. Win - win!

Ullis och jag bestämmer, att vi ska göra något tillsammans i morgon. Vi får se hur vädret blir. Det har ju ryktats om ett regnväder, som ska dra förbi under morgondagen.

Jaha, då var jag ensam igen då. Tankarna börjar direkt att snurra. Ena stunden är det sprudlande glädje och sen kommer en kall känsla, tänk om det inte är sant! Jag har en förmåga att övertolka allt, men jag tror och hoppas att det här kan vara början på något riktigt bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar