torsdag 26 april 2012

Inför Belgien

Hela dagen har varit ett enda virrvarr. Trevligt besök tidigt i morse. Sen städa, handla, tanka bilen, osv. Nu känner jag mig lite lätt utmattad. Ändå har jag inte fått ner packningen i resväskan ännu. Hur svårt kan det vara?!

Eftersom jag som vanligt slarvade med lunchen idag, så var jag tokhungrig nu ikväll. Jag handlade hem köttfärs, för att kunna göra köttfärssås och spagetti. Gisses, vad sugen jag var på det! Måste ha varit evigheter sen jag gjorde. Nu finns det dessutom ett par portioner kvar till Johanna, som ska bo här när jag är borta.

Nu är det mesta klart och jag känner bara att jag måste skriva några sista rader på bloggen. Det blir ju ett uppehåll på minst fem dagar nu, så det gäller att knyta ihop säcken ordentligt. Stackars Anitha! Hon kommer att få ta emot mycket nu, när jag inte kan blogga på ett tag.

Ja, det ska bli jättekul att åka till Bryssel med 53 glada Ölkulturare! Sen ser jag också fram emot att ta en välbehövlig paus i dejtingträsket, vilket resan också innebär. Känner att jag är ganska förvirrad nu och inte riktigt vet vad som är rätt eller fel, eller vad som känns bra eller dåligt.

Ändå känner jag att jag har haft himla kul en period nu. Ja, med mitt eget hjärta som insats då, men det har ju faktiskt gått över förväntan. Man kan ju inte bli kär i varenda människa som flörtar med en! Det har jag lärt mig nu i alla fall.

Flera av mina vänner skojar och säger, att nu kommer jag väl hem med en belgare. Nej, det får vi väl evigt hoppas att jag inte gör! Skulle väl vara lite väl struligt. Skulle faktiskt vara skönt om jag kunde dra in tentaklerna en smula nu och bara vara.

Förkylningen är väl sisådär. Jag sov dåligt i natt, eftersom jag låg och hostade en stund på småtimmarna. Min röst är sprucken och jag känner av mina bihålor. För att mota Olle i grind, så har jag nu hällt upp en redig whisky.

På radion skrålar Rockklassiker och jag börjar känna glädjen komma krypandes, (läs whiskyn börjar ta). Fasiken vad kul det ska bli i dagarna fem. Tror att Anitha och jag kommer att vara ett riktigt radarpar i Bryssel! Jag menar, vad kan gå fel?!

Med dessa rader pausar jag nu alltså bloggen några dagar framöver. Lovar att jag kommer att ha mycket skojsigt att blogga om, när jag är tillbaka. Förhoppningsvis en del kort också.

Trevlig Valborg alla fina vänner!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar