fredag 10 november 2017

Benidorm it is!

På fredagskvällen för en vecka sedan, när vi var ute och roade oss, så lyckades jag spärra mitt bankkort pga fel kod tre gånger i rad. Har aldrig någonsin hänt mig tidigare. Men, men bara att bita i det sura äpplet och beställa nytt kort. På så vis blir vi här i Benidorm ett tag till tills mitt nya kort har kommit hit....


Det går absolut ingen som helst nöd på oss här. Vi stormtrivs på Camping Villasol och funderar väl lite på varför vi skulle åka vidare, när vi ändå har det så bra här. De vi har pratat med och det vi har läst säger att Costa Blanca har det bästa vinterklimatet. Då känns det ju ganska onödigt att kuska ända ner till Costa del Sol och sydspetsen av Spanien, men vi får väl se....


Vi har också hunnit med en ekonomisk månadsavstämning för att få lite koll på hur vi ligger till gentemot budget. Vi blev faktiskt positivt överraskade. Med dielsel, bro-/färjeavgifter, camping och fickpengar så har vi under oktober gjort av med totalt 21.000:-. Det tycker vi är väldigt bra. Tänk bara på vad en liknande charter skulle ha kostat....


Nu klarar ju inte två rastlösa själar som vi att bara ligga still och sola och bada, så i söndags bestämde vi oss för att avverka de två beacherna i Benidorm - Levante och Poniente. Promenaden i vågskvalpet slutade på ca. 1,7 mil. Det kändes i vaderna dagarna efter vill jag lova! Dessutom hittade vi in till de charmiga gränderna i gamla stan. Dit ska vi nog ta oss någon kväll för att äta tapas.

På måndagen låg vi som två säckar potatis i våra solstolar och försökte kurera träningsvärken. Bästa kuren mot träningsvärk är ju dock att fortsätta röra sig, så på kvällen promenerade vi in till närmaste stadsdelen Torreta. Det tog inte lång stund innan vi hamnade på en jättemysig Rock´n rollbar. Så gick det med den promenaden....


På vägen hem gick vi in på ett apotek för att köpa värktabletter. Jag hade tänkt mig något som är snällt för magen, så jag frågade efter Ibuprofen. Expediten kom strax tillbaka och undrade om jag ville ha 20 mg eller starkare. Började misstänka att något var fel, eftersom Ipren i Sverige brukar ligga på 400 mg. När jag läste närmare på förpackningen insåg jag att jag just höll på att köpa Citalopram, sk lyckopiller. Jo, jag tackar jag.

Redan samma dag vi kom till Benidorm, så såg vi att det fanns ett kors högt uppe på berget bredvid. Det var då vi bestämde oss för att gå dit upp för att få lite motion och vackra kort. I onsdags blev det äntligen av....


Utsikten vi fick däruppe var helt oslagbar i det klara vädret....


Självklart så nöjde vi oss inte med att "bara" ta oss upp till korset. Vi ville ju gärna komma ännu högre upp. Där kittlade det riktigt bra i magen när vi tittade över kanterna på stupen framför oss. Jag fick lägga mig på magen för att inte falla av svindel när jag tog det här kortet....


Bosse hade inte riktigt samma problem....


Det finns en populär vandringsled som går längs hela bergskammen. Den ska vi ta en annan dag när vi har med oss tillräckligt med vatten....


I torsdags frångick jag verkligen mina principer. Efter noggrant övervägande och letande, så gjorde jag en tatuering. JAA, jag vet!! Det blev en 10 cm svart katt med kaxig attityd och gröna ögon på utsidan av högerbenet. Och JAA, jag kollade verkligen upp alla omdömen som fanns att få för de olika studios jag kunde hitta i närheten. Håll i hatten....


Märks att det börjar bli svalare på kvällar och nätter nu. Vi har haft ca. 10 grader som kallast. Däremot så har vi hittills aldrig behövt ha värmen på i husbilen. På dagarna är det mellan 18 - 22 grader och för det mesta en klarblå himmel, även om vindarna kan bli kalla. Tror inte att vi kan få det bättre än så här, så vi får se hur länge vi stannar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar