onsdag 3 augusti 2011

Känns helt OK!

Nu har vi hunnit ca. 75% av huset med målningen. Framsidan börjar se klar ut, även om vi måste stryka det grå en gång till. Tjohoo! Sen ska vi tvätta baksidan och invänta en mulen dag för att sedan kunna måla eländet också.

Det tar en himla tid när man ska köra finliret runt fönster, knutar, vindskivor och farstubron med det grå. Så är det när man väljer att inte maskera! Förra gången gjorde vi det, men då blev det inget bra i alla fall och då kör jag hellre på fri hand än att lägga ner jobb på att maskera.

Sen känner jag mig extra glad idag eftersom Ullis hörde av sig igår. Hon hade ringt två gånger när vi var ute och målade och även skickat ett SMS. Hon hade ju lovat att ringa efter hon hade varit hos sin sköterska för ätstörningen och då är vi inte inne. Typiskt!

Hon skrev att de skulle åka ut och bo i Marres mammas sommarstuga några nätter för att få lite miljöombyte. Känns skönt att hon undertecknade SMS:et med "kram". Då är hon inte sur på oss i alla fall! Jag försökte att ringa, men de hade redan hunnit iväg hemifrån, så jag SMS:ade att vi skulle höras sen när de kommer tillbaka hem igen.

Nu har vi precis ätit en sen middag och fått ett glas vin till den också. Gäller ju att passa på att njuta lite när vi har så fint väder. Dessutom tycker jag att vi har gjort oss förtjänta av lite skön kväll nu. I morgon är det bara att gå upp och ta tag i målningen igen, så det gäller att ta igen sig nu medan man kan.

Skönt också att det inte är så himla varmt på kvällarna och nätterna längre! Nu kan man ju faktiskt hinna vädra ut hela huset innan man stänger för kvällen. Sen den där känslan när man framåt småtimmarna öppnar upp altandörren till sovrummet och släpper in den svala nattluften, mmm....

Johnny frågade idag om jag var ledsen för att vi inte hinner åka ut på sjön när det är så fint väder, men jag svarade att det gjorde vi ju så det räckte och blev över i början av sommaren. Det är bara att inse att vi måste få klart målningen nu, så att vi slipper ha det kvar till nästa sommar.

Undrar om vi kommer att hitta på något annat stort projekt till nästa sommar. Som det känns nu, så skulle jag bara vilja sitta och njuta av sommaren då, men känner jag oss rätt så kommer vi självklart att ha något annat stort på G.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar