lördag 24 september 2011

Fastnat framför datorn

Shit, vad mycket klockan är! Här sitter jag framför datorn, iförd endast morgonrock och tofflor. Simba ligger som vanligt i mitt knä och sover.

Jag har suttit och botaniserat på Facebook och fastnade i foton, tillhörande två killkompisar sedan högstatietiden. Riktigt kul att se gamla, men även nya foton på mina ungdomsvänner. Det är så bra med Facebook, för då kan man få lite lagom koll på var alla gamla vänner befinner sig i livet.

Sen har jag även fastnat på Hemnet. Jag har gått igenom hela utbudet på radhus/bostadsrätt/villa från 2 - 4 rok. Det tog sin lilla tid, men nu så vet jag att jag förmodligen har det mycket bättre här, just nu i alla fall. Vi får väl se vad som dyker upp framöver.

Det finns ju en bostadsrätt i Stenby, som jag är intresserad av, men där har ansvarig mäklare inte hört av sig än, fastän det är en vecka sedan jag skickade in min intresseanmälan. Man undrar ju.....

Idag ska jag hem till mamma och Lillis. Mina barn med respektive och barnbarnet kommer också. Vi ska få älgkalops. Mums! Lillis har lovat att hämta mig och jag får skjuts hem av Ullis och Marre. Allt för att jag ska kunna få mig lite vin till den goda maten. Snacka om service!

Nu blir jag nog tvungen att väcka min lilla knäkatt, för annars lär jag sitta kvar här i morgonrock, när Lillis kommer för att hämta mig och det vill vi ju inte. Dagen till ära ska jag nog sminka mig lite också, så nu gäller det att sätta fart.

Johnny kommer att vara med idag i form av en present till Lillis, som har fyllt år. Johnny skickade efter den här presenten på nätet, bara några dagar innan han tog sitt liv. Alltid så omtänksam och full av ideer.

Nu firar vi alltså Lillis födelsedag i efterhand. Det var ju ingen som var så sugen på födelsedagsfirande dagen innan Johnnys begravning. Hoppas att det kan bli en trevlig eftermiddag idag, även om vi alla saknar vår Johnny.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar