fredag 16 september 2011

Stackars Freaky!

Idag känner jag mig så där snurrig i skallen när jag vaknar, nästan som att vara bakis. Kan ju bero på att jag har varit vaken i omgångar på morgonen med Simba, eller att jag somnade mycket senare än vanligt i går kväll.

Ullis har ju berättat tidigare om att hennes katt, Freaky har betett sig konstigt ibland, den sista tiden. Han har morrat, jamat konstigt och slickat sig ovanligt mycket i baken. Jag tipsade Ullis om att det kanske beror på att han har fått mask och att de därför borde prova med en avmaskningskur.

I går kväll fick han första dosen av avmaskningsmedel. Lite senare på kvällen, så började han att kissa på sig i små skvättar, lite här och där. Han morrade, skrek konstigt och skrämmande. Ullis ringde och var orolig. Jag sa, att det låter ju som att ni måste ringa jouren på Strömsholms Djursjukhus, så det gjorde hon direkt.

Henke ställde upp och skjutsade Ulllis och Freaky till Strömsholm, för de blev uppmanade att komma dit direkt. Marre stannade hemma med Hailey. Ullis ringde mig från djursjukhuset vid halv ett-tiden i natt och berättade att det var totalt stopp i urinröret och att Freaky skulle bli sövd och få stanna kvar över natten. Tur att han är försäkrad!

Nu har vi precis pratat här på morgonen och det verkar ju som att allt har gått bra. Freaky hade fullt med grus i urinen och har nu fått kateter. Han måste stanna på djursjukhuset tills de kan ta bort katetern. Kan bli idag, eller senast i morgon. Stackars lilla kissen! Tur ändå att det finns så pass bra ställen, som Strömsholms Djursjukhus för våra små fyrfota vänner!

Hittar ingen färsk bild på Freaky. Här är han kattunge och på besök hemma hos oss i Bälgviken. Det var 2006. Tänk er sex gånger mer katt, så blir det nog en rättvis bild av hur stor han är idag. Han väger hela sex kilo idag, men han är så fin våran Freaky....

2 kommentarer:

Laura sa...

Ojjj vad jobbigt när ens fyrfota vän blir sjuk :( Men vad bra att han fick hjälp på en gång, tyvärr väntar alltför många för att söka veterinären :(
Hälsa Freaky att han ska krya på sig :-)

Lena sa...

Tack Laura, det ska jag göra! :)

Skicka en kommentar