tisdag 27 december 2011

Besök på Tuna Park

Solen skiner och det blåser inte lika mycket längre, även om det friskar i lite emellanåt. Jag har inget inbokat förrän på eftermiddagen, så jag bestämmer mig för att ta en promenad till Tuna Park. Jo då, visst skulle jag kunna ta bilen, men jag behöver få lite luft och motion.

Mitt främsta syfte med besöket på Tuna Park, är att försöka hitta en fin klänning till kommande fester. Först är det nyår och sen är det 50-årsfest. Får se om jag kan hitta en klänning, som kan passa vid båda tillfällena.

Ullis och Marre är också på väg till Tuna Park, så vi bestämmer att de ska höra av sig när de är där. De har fått hjälp av Eija med att se efter Hailey, så de ska ut i mellandagsrean och se vad de kan hitta.

Jag är ångande varm, när jag kommer in på Tuna Park. Blir till att lägga halsduken i väskan och att knäppa upp jackan. Skönt att kunna ta det lugnt och strosa bland butikerna utan stress. Jag kan se att många av de jag möter, ser väldigt stressade ut.

Så har jag hittat min känning. Den bara hänger där och ropar på mig. Provrummet nästa! Ja men, den sitter ju bra och den passar mig även i stil. Hm, jag lägger nog undan den först, så att jag kan visa Ullis hur den ser ut, innan jag slår till.

Jag hinner knappt ur affären, innan Ullis ringer. Vi träffas och kramar om varandra. De ska titta runt lite och se om de kan sätta sprätt på lite presentkort.

När jag visar Ullis och Marre klänningen, så tycker de direkt att den "är jag". Ja men så bra då! Kassan nästa! Ibland kan det gå himla lätt att hitta något och då är det väl bara att tacka och ta emot.

Härligt, nu hinner jag lagom hem tills det är dags att åka till Frida, en nyfunnen vän från Bälgviken. Hon har också flyttat in till stan och vi har bestämt att jag ska komma hem till henne, för att se den nya lägenheten på Köpmangatan. Kul!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar