fredag 24 februari 2012

Tillträde och lunchdate

Även natten till idag har varit orolig. Det har varit både hemska och härliga drömmar, blandat i en enda röra. Jag har vaknat till och från och haft svårt att somna om. Drömmarna har varit så verkliga, så jag har legat och funderat på vad de betyder.

Klockan ringer vid åtta, så då är det bara att kliva upp och göra frukost. Idag ska jag ner till banken och lämna över nycklarna till mitt hus och få slutlikviden. Sen har jag ett möte inbokat med min bankkontakt, för att gå igenom min ekonomiska situation.

Det känns faktiskt bara bra att få det där med huset klart idag. Tror att jag sörjde ut all förtvivlan, då när jag och Lillis var ute i huset och tömde det sista från garaget. Nu känner jag en glädje i att få lämna nycklarna till det unga paret, som ska flytta in. Generationsbyte!

När mötena på banken är klara, så tar jag en långsam promenad till Nyfors och Thaistället Innovation. Jag ska äta lunch där med Anitha, min nyfunna kompis, som jag ska dela rum med på Belgienresan med Ölkultur. Vi hann ju aldrig prata i lördags, så nu har vi en date, bara Antiha och jag.

Jag är lite tidig, så jag slinker in på ICA och köper en rejäl påse med smågodis. Aldrig bra att handla, när man är hungrig! Självklart, så kan jag inte låta bli att moffa i mig några godisbitar innan lunchen.

Anitha står redan där och väntar, när jag närmar mig Innovation. Jag glufsar i mig några bitar godis till, innan jag är framme och kramar om henne. Snacka om att förstöra aptiten med godisen!

Vi sitter där och äter och pratar i närapå två timmar. Vi har jättemycket kul att prata om. Det är både gemensamma intressen och gemensamma bekanta. Tänk vad den här staden är liten, när man börjar nysta! Vi kommer i alla fram till att vi har en massa gemensamt kul framför oss.

Efter lunchen, så går jag två kvarter upp i över Nyfors och hälsar på Ullis. Hon har ringt under lunchen och undrat vart jag tog vägen, när jag blev så sen med Anitha. Mysigt att få en lite ensam stund med min älskade dotter!

Vi smaskar på min godispåse och jag börjar, inte helt oväntat, att må lite illa. Ullis har bakat matbröd och kommer med en halv, fortfarande varm, limpa och ger mig. Tack lilla vännen! Nu är jag trött på godiset, så jag lämnar kvar resten hos Ullis och Marre.

Innan jag gick på lunchen med Anitha, så var jag på Claes Ohlson och köpte mig ett par billiga läsglasögon. Ändå förvånansvärt snygga, måste jag säga. Däremot, så visar det sig att det är en spricka i ett av glasen, när jag ska visa dem för Ullis.

Vi gör sällskap ner på stan igen, så jag kan byta till ett par nya. Ullis ska köpa ett puder inne på Makeup Store, så jag följer med in. Då kommer en kvinna fram till mig och hälsar. Det är Annie, som jag jobbade ihop med på FB Data-tiden ute i Hållsta. Kul att träffas efter så många år!

Mina fötter värker efter promenaden till och från stan, så jag väljer att ta bussen hem från Ullis, även om det normalt skulle vara promenadavstånd. Jag valde att vara  fin idag, stället för praktisk och då blir resultatet värkande fötter, efter ett tag.

Simba möter mig i hallen och jag känner hur skönt det är att komma hem igen. Idag har jag varit på språng precis hela dagen, så nu ska jag bara sätta mig ner och ta det lugnt en stund.

Jag ringer mamma och berättar om dagens innehåll och hon frågar om jag ska komma över. Jag känner ändå, att jag nog ska vara hemma ikväll och försöka landa lite. Även om det är kul saker jag gör, så behöver man komma ifatt sig själv emellanåt.

Allvarligt talat, så är jag trött redan nu, så det blir nog en tidig kväll i säng. Lika bra det, för i morgon ska jag ha tre tjejkompisar här på paj och vin. Ska bli kul!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar