torsdag 15 mars 2012

Mer montering

Inspirerad av gårdagens montering av mammas och Lillis nya byrå, så ger jag mig på att montera mitt extra köksskåp. Jag fick ju ett skåp över, när jag satte in diskmaskin och det har jag nu tänkt att montera. Det har bara stått där i över tre månader.

Kroppen jämrar sig över gårdagens ansträngning med byrån, men det är bara att bita ihop och köra på. Det är ju bara träningsvärk och det sägs ju att ont skall med ont fördrivas. Revbenet känns bättre och bättre.

Nu känner jag mig så där himla duktig igen, när jag tar fram borrmaskinen och använder den som skruvdragare. Shit, jag börjar ju få snits på det här! Kul är det också, i alla fall när det går bra. Sen att jag är helt genomsvettig, det är en annan sak.

Allt går utan problem, tills jag packar upp den nya sockeln jag handlade på IKEA i måndags. Det är helt fel nyans på trä. Jag frågade efter bok, när jag beställde sockeln. Då sa tjejen på IKEA att de inte har bok, men att de har björk.

Jag trodde givetvis då, att det är björk jag redan har, men det var tydligen bok då. Lite fräckt att bara sluta tillverka grejer så där. Det är ju i alla fall bara te år sedan de byggde mitt kök. Nåja, jag får väl försöka att lösa det på något annat sätt.

Ytterligare en sak, som försvårar det hela, är att den nya bänkskivan är en cm tjockare. Det är också en grej, som IKEA bara har ändrat rakt av. Kul, det innebär alltså att jag måste sänka båda skåpen en cm och även såga av sockel och sidstycke lika mycket.

Tur att Lillis kan hjälpa till, att såga till det åt mig. Han har tydligen någon han känner, som kan fixa det. Sen har Henke lovat mig, att få dit dörren på skåpet. Om vi säger som så, jag och gångjärnen kom inte riktigt överens, så jag tar gärna emot hjälpen från Henke.

Så här snyggt ser det ut nu, utan bänkskiva....


Blir toppen med lite mer bänkyta. Jag är ju lite bortskämd från huset, där jag hade ungefär dubbelt så mycket bänkyta i köket.

Det har varit gråmulet och blåsigt hela dagen, så jag har lite dragit mig för att gå ut. Nu inser jag, att jag är så illa tvungen att gå till affären och handla kattmat. Vad bra, då kan jag passa på att sätta upp ett anslag om söndagens loppis också då. Ni kommer väl??

0 kommentarer:

Skicka en kommentar