onsdag 7 mars 2012

På lunch hos Karin med Hailey

Halv nio går jag in till Hailey, för att kolla om hon vill komma upp och äta frukost. Jag har hört henne en stund, men hon har bara jollrat lite för sig själv. Hon ligger fortfarande i sovställning, men skiner upp när jag kommer in i rummet.

Så här go ser man ut, efter tretton timmars god sömn....


Dags för en redig grötfrukost då. Hm, jag har inget lämpligt bröd för en ettåring hemma, så det blir ett korvbröd med smör och ost. Jag har lite bryderier om att den lagrade prästosten ska vara för stark, men Hailey gillar den skarpt. Havregrynsgröt med lite lingonsylt och mjölk till också då.

Vid elvatiden kommer vi iväg på promenaden till Karin i Borsökna. Solen är varm, men det blåser isiga vindar, så jag får vända hem redan på parkeringen och byta jacka. Brrr!

När vi kliver in hos Karin, så är Hailey först lite blyg. Det släpper snart och vi sätter oss vid det i förväg dukade bordet. Här vankas det en härlig makaronipudding. Sen blir det en pinnglass för Hailey och kaffe med mörk choklad till Karin och mig. Vilket kalas....


Efter maten, så klär vi på oss och tar en promenad till lekparken. Hailey går själv hela vägen och vill absolut inte bli buren eller sitta i vagnen. Både jag och Karin blir riktigt imponerade av, att hon orkar gå hela vägen. Här har hon lyckats slita av ena vanten med munnen....


Det första Hailey går fram till i lekparken, är gunghästen på fjäder....


Kompisgungan är inte lika kul, så snart kommer tårarna....


Misstänker att Hailey är ganska trött, så nu bäddar jag ner henne i vagnen. Sen går Karin och jag en liten runda i Borsökna, så att hon får somna in. Det tar inte många minuter.

Precis när jag har tackat för oss och börjat promenera hemåt igen, så ringer Ullis och säger att de precis åker från Västerås. Det kommer att ta ungefär lika lång tid för dem att komma hem, som det tar för mig och Hailey, så det blir perfekt.

Hailey sover nästan hela vägen hem från Borsökna, så det är en nyvaken liten tjej, som mammorna möter. Vi går in och gör lite kaffe. Ullis och Marre berättar att de har haft det jättebra och de fullkomligen lyser av lycka. Härligt!

Nu har jag precis tagit en varm skön dusch och krupit in i morgonrocken. Ikväll ska jag bara lata mig. Det tar på krafterna att vara mormor, men det ger mycket bra energi tillbaka också. Känner mig supernöjd, även med den här dagen med Hailey.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar