tisdag 6 mars 2012

Heldag med Hailey

Rävsovning fram till nio. Helt klart godkänt, när jag la mig före elva! Gäller att ha all energi idag, när Hailey kommer. Jodå, jag har lite ont i sittknölarna, efter gårdagens ridtur, men det går över.

Jag hinner dra runt på snabeldraken ett slarvigt varv, innan tjejerna kommer. Hailey skiner som en sol. Det gör Ullis och Marre också. De firar fyra år idag och ska lyxa till det med både spa och restaurangbesök. Solen gassar, där jag sitter på altanen, när de lämnar Hailey.

Vi vinkar, både jag och Hailey, när mammorna åker. Det har faktiskt aldrig varit något problem, när de ska åka och det är ju skönt. Nu ska vi ha kul, jag och Hailey!

Vi börjar med lunch. Måste säga, att jag är lite imponerad av, att jag klarar av att fixa lunch till mig själv och äta samtidigt som Hailey. Blir korv med bröd, medan Hailey äter medhavd mat hemifrån. Tack Ullis!

Sen blir det bus! Gosedjuren på min säng, är det första Hailey ger sig på. Hälge och Nalle får vara med och mysa i fårskinnet....


Tur att jag hann skaka skinnet, innan de kom!

Ganska snart efter lunch, så klär vi på oss och ger oss iväg på en långpromenad. Passar bra, eftersom jag vet att Hailey är trött och behöver sova. Nytta med nöje, en bra kombo!

Det blir en rejäl promenad runt i Stenby, vidare runt Lagersbergsgården mot Vilsta. Mamma och Lillis är inte hemma, så vi fortsätter fram till Fröslunda och vidare hemåt. Vilket härligt vårväder! Hailey skrattar förtjust åt änderna, när vi går på bron över ån.

När vi kommer hem igen, så ställer jag bara vagnen på altanen och låter Hailey gå lite omkring i området. Även om hon är lite avvaktande ibland, så charmar hon alla grannar och vill gärna följa med in. Hon skrattar förtjust, när mina grannar ovanpå kommer med sina tre hundar. Pusskalas!

Tror att vi är ute runt tre timmar totalt, innan Hailey vill in. Då är det bråttom att få fram mat på bordet. Det är en bestämd liten tös det här. Härligt att se, vilken glupande aptit hon har.

Efter lite bus, så går vi in i badrummet och duschar tillsammans. Ullis tipsade om att Hailey älskar att duscha och då är det väl inget att snacka om. En härlig upplevelse att få duscha tillsammans med sitt barnbarn. Jag blir lite full i skratt, när hon närgånget måste undersöka hur mormor ser ut.

Nu märks det att lilla damen börjar tackla av. Inte konstigt, när vi har varit ute så länge. Borsta gaddarna och en pyjamas, sen är det dags för vällingflaskan i sängen. Enligt Ullis, så brukar hon somna direkt då.

När vällingen är slut, så inser jag att jag glömde att lägga nappen i sängen. Shit! Nu hör jag hur Hailey börjar gnälla och är inte alls med på att sova. Jag följer Ullis råd, att inte rusa in direkt, utan väntar istället och hoppas att hon kan somna ändå.

Nej men, då är det väl bara att göra en flaska välling till då, som Ullis också tipsade om. Några snyftningar senare, så sover vår lilla prinsessa som en klubbad oxe. Hm, undrar om jag törs gå in i datarummet och sätta mig en stund. Jo då, det går bra.

Jag chattar med både Nilla och Karin, medan Hailey sover tungt i resesängen bredvid. Det går ju faktiskt att stänga av ljudet på datorn. Själva knattrandet från tangentbordet, tror jag är sövande. Åtminstone, så börjar jag att känna mig trött.

Nu ser jag fram emot morgondagens promenad ut till Karin i Borsökna. Ska ta med mig Hailey dit och äta lunch och busa lite. Hoppas att det blir lika fint väder, som det har varit idag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar